3.1

The Italian Job

Efter en misslyckad kupp i Venedig, då de förlorade bytet efter att en medbrottsling förrått dem, så ska gänget nu återta bytet genom att skapa ett aldrig förr skådat trafikkaos i Los Angeles.

Originaltitel The Italian Job
Regissör F Gary Gray
Manus Donna Powers, Wayne Powers
Genre Kriminalare, 2000-tal, Thriller, Action
Skådespelare Mark Wahlberg, Charlize Theron, Edward Norton, Jason Statham, Seth Green, Mos Def, Donald Sutherland, Franky G, Gawtti, Olek Krupa, Boris Lee Krutonog, Aaron Speiser, Shawn Fanning

Skapad 2019-12-22 av Boondock_saint
The Italian Job är en re-make på filmen med samma namn (“Den vilda biljakten” på svenska) från 1969, men eftersom jag själv inte har sett originalet så recenserar jag versionen från 2003 utan...   Läs mer »

Rele
2018-12-11
En bra film. Jag höjer betyget till en stark trea.
2017-10-17
Grillo
2016-05-05
Standardfilm ja, och fin annons för Mini. Gick att kolla på men det finns bättre och mer intressanta heistfilmer.
Pam-Pam
2016-04-26
Förutsägbar med lökig dialog.

2016-04-09
Standard Hollywood action, Verken mer eller mindre.
AmyTatti
2015-08-17
Spännande och kul. Trevlig att se på.
Brinck
2015-01-22
Som popcornfilm mycket bra. 5/7
norenorama
2014-11-07
Inget egentligen dåligt med filmen men man har sett det förr och bättre. Kunde inte hålla mig från att klicka runt på nätet för att jag inte kunde hålla koncentrationen uppe.
2014-10-30
En trevlig men slätstruken actionrulle, som dock är tillräckligt välgjord för att bjuda på en stund god underhållning. Skådespelarna gör ett ganska medelmåttigt jobb, inte ens Edward Norton lyckas nå upp till sin vanligtvis så höga nivå. 2+

2014-06-25
Jovars, en heist-film som inte går av för hackor. Trevlig att titta på hela vägen med smart castade skådisar. Tycker till skillnad från andra att Edward passade bra som the bad guy. Ett extra plus för att den aldrig blir sentimental vilket det var lite upplagt för att bli.