3.2

The Judge

Den framgångsrika storstadsadvokaten Hank Palmer återvänder till sin hemstad i Indiana för sin mammas begravning. Indiana är ett avslutat kapitel i hans liv, och när begravningen är över bestämmer han sig för att bege sig tillbaka till sin dotter. Men just när han ska ge sig av blir hans pappa och tillika stadens respekterade domare anhållen för mord.

Originaltitel The Judge
Regissör David Dobkin
Manus Bill Dubuque, Nick Schenk
Genre Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare Robert Downey Jr, Robert Duvall, Vera Farmiga, Vincent D'Onofrio, Jeremy Strong, Emma Tremblay, Billy Bob Thornton, Dax Shepard, Ken Howard, Leighton Meester, Grace Zabriskie, Balthazar Getty, Lonnie Farmer, Denis O'Hare, Sarah Lancaster, David Krumholtz

Skapad 2019-12-11 av JennyT
Hur mycket kan en händelse som ung forma och påverka inte bara ditt men även andras liv? Denna film utforskar denna fråga och leder oss därmed på en emotionell resa genom en dysfunktionell famil...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av saggesaliv
Hank är en duktig storstads advokat som tar sig an de svåraste fallen i rätten. Han återvänder till sin barndomsstad efter modern gått bort, men vad som endast skulle bli en kort visit, blir en ...   Läs mer »

mammene
2019-05-02
Lite standard kanske, stöddig advokat återvänder hem, trassliga familjerelationer och ett rättsfall i en blandning av humor och sentimentalitet. En rätt bra blandning enligt mitt tycke.
yrkeschaufföre
2018-05-14
Välspelad men handlingen är ritad med linjal.
Bomkia
2017-11-29
Bra rollprestationer, men ack så förutsägbar historia. 3a.
2017-10-28
ingen höjdare
Ghostface
2017-01-28
En i grunden stark familjehistoria i klassisk Hollywoodmanéer som tyvärr tunnas ut av en inte särskilt engagerande rättegångshistoria. Välspelat som alltid av RDJ som det svarta fåret.
djonipony
2016-11-14
3.5
2016-11-14
Det här är definitivt en av de bättre filmerna som gjorts på senare år. Stark 4:a.
snövitt
2016-06-04
Blev en tvåa för jag tycker storyn är lite tunn. Bra skådespeleri men jag tycker flödet känns lite för uppenbart och framtvingat. I ett långsammare tempo och kanske lite mer sannolik story (tycker det känns krystat att pappan skulle dödat nån han dömt tidigare och att RBJ ska hångla med sin dotter är lite för sensationellt och otroligt för min smak.)
Hanness
2016-04-02
Bra film med otroligt bra skådespelare.
Zipper
2015-12-30
Helt ok kombination av familje- och rättegångsdrama. Hade nästan glömt att Robert Downey Jr var en bra skådis efter alla Iron Man och Avengers. Robert Duvall gör det riktigt bra, såklart.