1.9

The Keeper

Strippan Gina överlever ett brutalt överfall och blir förhörd av de sympatiska poliserna Burns och Krebs. Särskilt Krebs visar medkänsla och erbjuder sig att köra henne till busstationen. Hon kommer aldrig fram, utan vaknar istället som Krebs fånge i källaren i hans avlägset belägna hus utan möjlighet att fly. Hennes mardröm har bara börjat.

Originaltitel The Keeper
Regissör Paul Lynch
Manus Gerald Sanford
Genre 2000-tal, Kriminalare, Thriller, Drama, Skräck, Mysterium
Skådespelare Dennis Hopper, Asia Argento, Helen Shaver, Lochlyn Munro

KyLLo
2014-08-21
Mysig och småspännande. Det är alltid många som klagar på psykopat-, kidnappnings- och seriemördarfilmer så fort det inte är Hollywood, påkostat och idel kända skådespelare. Själv tycker jag att det har sin charm med manus som sticker ut lite.
JimCarrey
2013-06-13
Tycker det är konstigt att folk anmärker på Asia Argentos skådespeleri eftersom det är riktigt bra. Hopper också ok. Ganska kul film tycker jag som funkar på många sätt.
Spider
2010-09-30
Håller med Jonbo till fullo!
jonbo
2007-06-12
Filmen har två bra saker, Dennis Hopper och en underlag. Men allting slarvas bort av den s.k. manusskrivarn.
Bomkia
2006-04-12
Hopper e bra svag tvåa
Anwest
2006-03-10
Det sega tempot är till filmens fördel, det gör den något mer trovärdig än om det hade varit ett klassiskt Hollywood-tempo. Dock så är bristen av händelser i filmen något som drar ner betyget. Och skådespeleriet av journalisten som blir attraherad av Krebs är under all kritik.
djonipony
2006-02-27
sjukt dålig, pinsam, B, tråkig o IDIOTISK! vem fan ville göra film av denna ide?