3.4

The Kennedys

Miniserie om Kennedyfamiljen. Året är 1960 och arbetet med presidentkampanjen för John F Kennedy är i full gång. Många av familjemedlemmarna, med pappa Joseph Kennedy i spetsen, är engagerade i arbetet med att göra John till USA:s nästa president. Familjen Kennedy visar alltid upp en fläckfri fasad, men under ytan döljer sig rivalitet, otrohetsaffärer och tragiska förluster.

Originaltitel The Kennedys
Regissör Jon Cassar
Manus Stephen Kronish
Genre Drama, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Greg Kinnear, Barry Pepper, Katie Holmes, Tom Wilkinson, Jake Beale, Diana Hardcastle, Kristin Booth, Rothaford Gray, Rachel Wilson, Serge Houde, Charlotte Sullivan, Ava Preston, Eliza Preston, Janelle Hutchison, Angela Besharah

bryngel
2013-02-23
Det står klart att Katie Holmes har mycket kvar att lära inom yrket. Otroligt svag insats.
setterwall
2012-11-28
Otroligt lätt med tanke på de ämnen som hanteras. Barry Pepper och Tom Wilkinson är lysande och Kinnear och Holmes är duktiga. Men i övrigt faller allt annat i den här produktionen platt. Ljussättningen är rent av vidrig, dialogen bristfällig med tanke på vilka herrar det är som gestaltas, varje scen känns "uppstyrd" på ett sätt som bara B-filmsproduktioner kan kännas uppstyrda.