2.4

The Kentucky Fried Movie

En massa sjuka sketcher ihopklippta till en långfilm. Parodi på reklamfilmer, nyhetsinslag, kung fu-film, sleaze-film och mycket mer.

Originaltitel The Kentucky Fried Movie
Regissör John Landis
Manus Jerry Zucker, Jim Abrahams, David Zucker
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Marilyn Joi, Saul Kahan, David Zucker, Ingrid Wang, Evan C Kim, Bong Soo Han, Nancy Steen, Barry Dennen, Tara Strohmeier, Agneta Eckemyr, Jeff Maxwell, George Lazenby, Henry Gibson, Lenka Novak, Betsy Genson, Nancy Mann, Uschi Digard, Sharon Kaugh

yrkeschaufföre
2016-04-12
Jag har sett den förr, gav den en etta och fick nu för mig att det kanske var lite väl elakt... men det var ju snarare snällt. Jag försöker komma på någonting som är roligt men det är några korta ögonblick som är lite komiska men det räcker inte för att motivera att sitta igenom den här!
2015-01-17
Jag har länge tänkt se denna sketchkomedi. Gillar man sketchkomedi och humor som påminner om den från Airplane!-filmerna eller Den Nakna Pistolen-filmerna så är chansen större att man också kan uppskatta detta. Nu når dock inte denna film upp till tidigare nämnda och underhållande filmerna. Sketcherna är väldigt varierande i kvalitè och bäst är de korta sketcherna. Sämst var "Fistful of Yen". Filmens speltid på 80 minuter flöt dock på snabbt och jag skrattade gott vid flera tillfällen. 3-
Johan_G
2014-07-31
Ojämn, En amerikansk version av Monty python tycker jag. Så istället för en massa knasigt tecknat, så inför dem bröst och sex-skämt, i den Amerikanska andan. Trött som skammen under Bruce lee parodin, så hade svårt att hänga med där under en 5min period. Fick dock känslan av att det jag missade, inte var så viktigt ändå. Roligt vid en del ställen, men kanske inte så bra som betygen på dvd-fodralet sa att den skulle vara. Men det var väldigt blandat vad det var för parodier så, någon av sketcherna faller säkert in i någons smak. Stark 2+/Svag 3. Den var för upp-hypad.
mr_magi
2014-05-10
En sanslöst dålig komedi. Skrattade vid ett(!) tillfälle. Då i sympati.
JanneN
2014-02-11
På DVD omslaget stod det: "En komedi från idioterna som prackade på oss 'Titta vi flyger' och 'Den nakna pistolen!'". Jag håller med.
dudson
2013-04-10
En del var bra resten känndes jäkligt mossigt. Roligast var Bruce Lee parodin med den vrålande och kickande chinken=)
Ful_fisk
2012-10-21
En samling kassa sketcher. Stängde av efter 40 minuter, då jag fortfarande inte skrattat. Värdelös skit som förmodligen inspirerat Friedberg och Seltzer till att göra sina filmer. Abrahams och bröderna Zucker skulle snart få till det i Titta vi flyger, men här flög ingenting alls, utan det kraschade redan på landningsbanan.
MaxMackan
2012-08-23
När de är bra är det riktigt bra. Ville nästan sätta en fyra, men det beror på den starka avslutningen. Sista tre-fyra sketcherna är grymma. Man glömmer nästan att det var mycket skräp emellan de första och sista sketcherna. Ojämn som sagt.
83-Echoes
2010-06-29
Extremt ojämn film med ett par riktigt roliga sketcher några riktiga båten nap så det får bli en hyfsat stark 2.
AddeColciago
2010-02-23
Ganska rolig de första 20 minuterna, likaså de sista 15. Men vad var grejen med den alldeles för långa och stentrista A fistfull of Yen?