3.1

The Kid Detective

En en gång så hyllad barndetektiv, nu 32, får sitt första "vuxen"-fall där han ska ta reda på vem som brutalt mördade klientens pojkvän.

Originaltitel The Kid Detective
Regissör Evan Morgan
Manus Evan Morgan
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Adam Brody, Sophie Nélisse, Sarah Sutherland, Jesse Noah Gruman, Wendy Crewson, Jonathan Whittaker, Peter MacNeill, Lisa Truong, Sophia Webster, Dallas Edwards, Tzi Ma, Isaac Kragten, Amalia Williamson, Sharon Crandall, Marlaina Andre, Maurice Dean Wint, Marcus Zane, Alicia Brand, Kaitlyn Chalmers-Rizzato, Kevin Hoffman, Avery Esteves, Bethanie Ho

norenorama
2021-02-12
Snudd på 5a, underbart att se en film där någon har ett perfekt manus innan man ens rör en kamera, storyn funker helt perfekt. Så kul att se en film från någon som har en unik berättelse och är underhållande från början till slut.
2021-02-08
Wow, en av dom största positiva överraskningarna på väldigt länge. Fyran hänger verkligen i luften. En unik stämning och fullt med små oväntade vändningar och det är intressant och bra mest hela tiden. Adam Brody är jättebra i huvudrollen. Den är rolig och bra på flera olika sätt, men den lyckas aldrig riktigt engagera känslomässigt på djupet, även om den gör ett väldigt bra försök som egentligen förtjänar mer än en trea. Hade jag inte varit så snål hade den fått en fyra. Stor guldstjärna i kanten får den dock.
StureStenhög
2020-12-25
En småkul liten historia det här. Det är en film som aldrig hittar helt rätt, men det är tillräckligt roligt att bara se den försöka för att det ändå ska bli en givande filmupplevelse. Jag gillar upplägget och huvudpersonen, och både storyn och dialogen har sina stunder. Det är annars intressant hur filmen försöker kombinera mörker med en en ganska lättsam ton. Det fungerar helt okej, men faller aldrig helt på plats. Men det verkar ju vara en debutfilm, så att den sortens överkurs inte sitter fullt ut kan man kanske ha överseende med, och förutsättningarna finns nog för att det ska kunna bli ännu bättre i framtiden