2.7

The Killer Inside Me

Lou Ford är sheriff i en småstad i Texas. På ytan är han en gentleman och ett föredöme för invånarna, men under ytan döljer han en stor hemlighet - Lou är i själva verket en kvinnohatande, sadistisk seriemördare.

Originaltitel The Killer Inside Me
Regissör Michael Winterbottom
Manus John Curran
Genre Kriminalare, Drama, Thriller, Western, 2010-tal
Skådespelare Ned Beatty, Bill Pullman, Kate Hudson, Liam Aiken, Elias Koteas, Simon Baker (I), Jessica Alba, Brent Briscoe, Casey Affleck, Jay R Ferguson, Tom Bower

Robkiller
2018-01-13
Våldsam polisthriller som segar ur en del ibland, men som ändå stundtals är minnesvärd, mest tack vare Alba.
2017-10-28
2016-09-21
Handlingen är i princip obefintlig och Casey Affleck är en sämre skådis än sin bror.
jonassjohnson
2015-10-28
For even slayer are mankind.
2015-01-05
Förväntningarna var skyhöga och jag trodde detta var filmen för mig men tyvärr blev jag besviken. Rent positivt så tycker jag skådespelare och utseendet på filmen med miljöer och scenografi och foto fungerar och levererar. Utöver detta så får man inget djup i karaktärerna vilket gör att man inte bryr sig det minsta om dem. Filmen skapar en tomhet och ytlighet och genom att den berättas på samma sätt och samma ton gör den i mina ögon även aningen tråkig. Slutet är dessutom orealistiskt uselt.
DanjelFalck
2014-08-16
Skräp.
Bjudgris
2013-10-06
Jag ändrar mig: Skitdålig! Nu har det gått några dar och jag kan fan inte släppa hur kass rulle det här var. Nedgraderar till etta från tvåa.
Korben_Dallas
2013-10-03
Fattade inte mycket. Gött att se Alba få pisk och smäll. Affleck var skön.
Bjudgris
2013-10-02
Dålig.
GinNTonic
2013-08-19
Fängslande och stundtals oerhört obehaglig. Spännande var den trots att protagonisten var avskyvärd. Får dock endast en tvåa på grund av att den känns tom och meningslös efter att man har sett den. Det hjälpte inte heller att många handlade ologiskt och att det fanns en totalt orealistisk scen. Ingen film jag kan rekommendera till någon. Jag har inte läst boken men det känns som att en hel del gick förlorat i översättningen.