The King

Historien om en prins på villovägar som tar över Englands tron efter sin fars död.

Originaltitel The King
Regissör David Michôd
Manus David Michôd, Joel Edgerton
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Timothée Chalamet, Joel Edgerton, Robert Pattinson, Ben Mendelsohn, Sean Harris, Lily-Rose Depp, Thomasin McKenzie, Dean-Charles Chapman, Tom Glynn-Carney, Ivan Kaye, Andrew Havill, Nick Wittman, Philip Rosch, Edward Ashley, Lucas Hansen, Steven Elder

myslas
2020-01-09
Högst medioker.
deftune
2019-12-30
Grymt snygga miljöer. Hyffsat spännande med men når inte de dramatiska topparna.
ShenLong
2019-12-13
verkligen helt ok. stämningsfull och bra skådespel. kändes lite tunn
Hanness
2019-11-10
Helt OK.
Ghostface
2019-11-02
Tät stämning och välskriven dialog men det är något som gör att man inte bryr sig fullt ut om karaktärerna.
SmokingBianco
2019-11-01
Det är väldigt intressant att se hur hollywoods föregående generation handskas med filmindustrins omvandling, för vår nuvarande generation. Men man kan inte hjälpa att undra huruvida det "Netflixeandska" konceptet överbrukas när man ser eller hör om den nya dunderrullen som skall släppas. Med det sagt så visar en rulle som denna att film, som medium, verkligen har den flexibiliteten inbyggd i sig. Nämligen att det är rimligt att man kan gå på bio och pröjsa 200 SEK för att se senaste mångmilon-Avengersfilmen, eller pröjsa 100 SEK/månad och se 4-5 st rullar som denna; där de största krigsscenerna, i regel, inte är mer påkostade en en godtycklig teaterpjäs rekvisita.