3.3

The King of Staten Island

Scotts liv sattes på paus när hans pappa, som var brandman, dog när Scott var sju år. Nu är han i 20-årsåldern, har uppnått väldigt lite och hans dröm om att bli tatuerare verkar ligga långt utom räckhåll. När hans ambitiösa yngre syster ger sig iväg till college bor Scott fortfarande kvar hos sin utmattade mamma, som är akutsjuksköterska, och tillbringar dagarna med att röka gräs och hänga med polarna Oscar, Igor och Richie. I hemlighet har han ihop det med med sin barndomsvän Kelsey.

Originaltitel The King of Staten Island
Regissör Judd Apatow
Manus Judd Apatow, Pete Davidson, Dave Sirius
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Pete Davidson, Bel Powley, Marisa Tomei, Maude Apatow, Bill Burr, Ricky Velez, Lou Wilson, Moises Arias, Carly Aquilino, Pauline Chalamet, Lynne Koplitz, Joseph Paul Kennedy, Pamela Adlon, Kevin Corrigan, Machine Gun Kelly, Luke David Blumm, Jay Rodriguez, Steve Buscemi, Jimmy Tatro, Giselle King, John Sorrentino, Domenick Lombardozzi, Rafael Poueriet, Derek Gaines, Robert Vidal III, Nina Hellman, Jack Hamblin, Alexis Rae Forlenza, Mario Polit, Mike Vecchione, Hank Strong

Hakvin
2020-11-25
Kändes då och då som en ny Napoleon Dynamite vilket inte bara kräver att karaktärerna är pinsamt oanpassade utan också mycket intressanta. Oroade mig för ett utmynnande i amerikansk feel good-klyscha men blev positivt överraskad. Gillar hur "ingen är perfekt"-temat övertygar utan moralkakor och utan att mytförklara hjälten, som finns men som har en baksida! Underhållande och ganska smart film.
HerrNenne
2020-08-01
Måste ge mycket beröm till manuset som är riktigt vasst rakt igenom vilket håller en fängslad även när karaktärerna är osympatiska eller händelserna jobbiga. Vad jag kanske hade önskat mig är ett mer utvecklat slut.
ASSFACE
2020-07-30
Jag tyckte den här var jättebra i egenskap av typ feelgoodfilm. Älskar när huvudpersoner har personligheter som liksom är svåra att gilla, lite liknande Lena Dunham i GIRLS. Jag skrattar sällan i filmer men skrattade flera gånger i den här.
jonbo
2020-07-07
Snäll trea. Filmen ägnar lång tid åt att etablera en karaktär som jag inte gillar jättemycket för att sen ge honom en sista halvtimme som funkar.
ShenLong
2020-06-30
förtjänar egentligen bara en 3a, men jag tyckte den var charmig och trevlig och hade ett fyndigt manus för det mesta