2.9

The Lady in the Van

En man blir vän med en hemlös kvinna som bor i en bil parkerad på hans uppfart.

Originaltitel The Lady in the Van
Regissör Nicholas Hytner
Manus Alan Bennett
Genre Biografi, Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Maggie Smith, Alex Jennings, Roger Allam, Deborah Findlay, Jim Broadbent, Cecilia Noble, Frances de la Tour, Gwen Taylor, Nicholas Burns, Pandora Colin, Richard Griffiths, Claire Foy, David Calder, Eleanor Matsuura, Selina Cadell, Dermot Crowley

StureStenhög
2019-11-19
Nog borde det ha gått att göra en bra film av det här, men då hade det nog krävts en bättre regissör, här saknas helt känsla. Man lyckas aldrig bygga upp karaktärerna på ett bra sätt, och jag tar dem därför aldrig till mig riktigt. Bakgrundshistorien som man gärna vill ska vara lite av ett mysterium känns aldrig speciellt intressant, och den vävs in klumpigt i storyn. Relationen mellan de två huvudpersonerna borde också ha utvecklats mer, där ligger trots allt filmens kärna. Lite småtrevligt är det fortfarande trots den avslagna känslan, men mer än så blir det aldrig
Sir_Lord
2018-05-19
Småtorr brittisk komedi. Men har sin charm och Maggie gör en härlig figur
sirkurt
2018-05-04
Kan vara topp 10 sämsta filmer jag någonsin sett. Otroligt att det skrivs manus som dessa.
idaho1981
2017-07-09
Mycket underhållande och välspelat med hjärta. Maggie Smith regerar som the Lady och även Jennings gör som vanligt ett mycket bra jobb som Benett, man får dessutom väldig lust att läsa Benetts böcker/pjäser. Svag fyra eller stark trea.
mammene
2017-03-01
Många bra brittiska skådespelare, men alla rekord slår Maggie Smith , hur orkar människan. Här plockar hon fram både humor och obehag, egentligen ganska jobbig. Men historien sätter sig inte riktigt, man vet inte riktigt om det ska vara roligt eller sorgligt och det är först i slutet som man förstår tragedin i det hela.
Portugallien
2017-01-13
QuiNonStultus
2016-07-24
Asså, jag gillar ju min brittiska socialrealism, men denna gång något snuttifierad, och med en Benettsk berättarröst. Och Maggie Smith, hur kan man inte älska henne??
foppa99
2016-05-29
utförandet sämre än koncept/idé
lottes
2016-05-21
Fin men rätt seg och jag sov gott under en stor del varför betyget kanske är orättvist men trots allt relevant.
fredagsfil
2016-03-22
Man fick ha lite tålamod men det var värt det! Rolig och lite annorlunda film