2.3

The Last Broadcast

Fyra personer beger sig ut i skogen Pine Barrens i New Jersey för att i ett livesänt tv-program upptäcka sanningen om legenden The Jersey Devil. Endast en kommer tillbaka. Han åtalas och döms för mord på de övriga. Men när allt filmat material granskas framträder en annan bild av händelseförloppet.

Originaltitel The Last Broadcast
Regissör Stefan Avalos, Lance Weiler
Manus Stefan Avalos, Lance Weiler
Genre Dokumentär, Skräck, Thriller, 90-tal
Skådespelare David Beard, Jim Seward, Rein Clabbers, Michele Pulaski

Skapad 2019-11-10 av RockSnack
Genom att blanda ihop film och dokumentär har man skapat den här historien. Fyra ungdomar ger sig ut i skogarna kring Pine Barrens i New Jersey för att spela in ett repotage till sitt program \"Fac...   Läs mer »

fisk0
2019-07-09
Tycker tvärtemot Grillo att filmens diskussioner kring Internet och tidig videostreaming var rätt fascinerande, och fram till det urusla slutet var filmen helt OK, men slutet drar ändå ned det hela från en klar 3:a till en 2:a.
Lotso
2017-10-04
I sin helhet är The Last Broadcast ett typiskt exempel på vad den gjorde för film överlag är betydligt mer intressant än själva innehållet. Där ligger något här, som hade kunnat bli bra. Men det hela blir bara ointressant och är alldeles för långsamt för att hålla skräckentusiasten igång under filmens speltid. Hade man fått en bättre inblick på hela historien bakom ”Jersey Devil” och visat mer skräckmoment i själva videon som bevittnas, hade intresset kanske varit där. Men som det är nu, är den mer eller mindre sevärd mest för vad den gjorde för kommande filmer i branschen.
anticosmicdawn
2016-06-29
Filmen var riktigt spännande fram tills det omtalade slutet. Den större delen av skådespelarna var riktigt övertygande och det fanns en känsla av obehag genom hela filmen. Hade varit en 4:a men filmmakarna verkade vara lite förvirrade om hur de skulle avsluta filmen. Man blir nästan sugen på att klippa och klistra i slutet själv...
Engravadlax
2013-07-08
Sämsta found footage/mockumentary filmen jag har sett. Inte fem sekunders spänning under filmens hela 86 minuter. Det är inte ens stilrent, flera scener mot slutet släpper helt handkameraperspektivet. Brinn i glömskans eld, överflödiga struntfilm.
Grillo
2012-09-24
Den här var riktigt usel. En massa tramsande om Internet och IRC som något närmast magiskt och en ultratråkig inledning som varade i princip hela filmen (det kändes som om nästan hela första timmen var introduktion), och sen en massa uselt skådespeleri och tramsande i skogen. Slutet var ju också otroligt dåligt som nämnts redan. Ettan var dock klar redan innan det. Jag var mest nyfiken på hur de kunde skapa ett så uselt slut, när resten av filmen redan visat på sin uselhet.
RockSnack
2012-04-26
Jag står för mitt betyg och min recension, men jag har nu upptäckt att dokumentärskaparen är extremt tråkig med sin entoniga berättarröst, inte spännande. Jag tycker dock att den känns hyfsat verklig, speciellt om man tänker på att de hade en budget på $900. Fortfarande en bra film, men inte så bra som jag mindes, och återigen så är slutet otroligt dåligt gjort.
ami86
2011-06-16
Kunde ha fått ett snäppet högre betyg om det inte varit för det störtlöjliga slutet. Som en föregående kommentator sa så kommer aldrig verklighetskänslan och jag tror personligen att det beror på det oerhört kassa skådespeleriet... även om man förstår det bättre i slutet som även om det är otroligt dåligt och fjantigt ändå förklarar varför vissa personer känns så fundamentalt oäkta och konstiga. Vill inte säga mer för risk att spoila för mycket. Jag såg denna film trots att jag sett att den fick rätt taskiga omdömen, men jag antar att jag hoppades på att jag skille gilla den. Tyvärr gör jag inte det. Slutet är för fånigt.
Harkaiden
2010-10-23
Uppbyggnaden i början och under filmens gång är riktigt bra och välgjort, för att sedan få ett knäppt och uselt slut. Slutet på filmen pajar nästan hela grejen, vilket är synd.
DiMMUBoRGiR
2009-11-03
Den genomusla berättaren ser till att redan i början sänka intresset för filmen. Hur kan man låta en så kass skådis få så viktig roll?? Han blundar mellan varje mening och försöker låta djup och saklig, men blir bara fånig. Vissa aspekter i filmen är intressanta, såsom live broadcast via webben och hur det slagit igenom nu mer än 10 år senare. Verklighetskänslan som filmen vill uppnå infinner sig aldrig riktigt, antagligen mycket beroende på en störande känsla av studentikosa kvalitéter. Slutet är helt makalöst dåligt och måste vara en av de sämsta idéer de möjligen kunde komma på... The Last Broadcast är en jättebesvikelse för mig, en riktig skitfilm.
Masjävel
2009-10-09