2.6

The Last Casino

En universitetslärare rekryterar tre smarta studenter för att spela blackjack och vinna pengar.

Originaltitel The Last Casino
Regissör Pierre Gill
Manus Steven Westren
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Charles Martin Smith, Katharine Isabelle, Julian Richings, Albert Chung, Normand D'Amour, Jacques Godin

ekback
2009-05-09
Helt OK kort-räknings-film! Den är riktigt spännande stundtals, och karaktärerna fungerar för det mesta bra tillsammans. Ibland faller den dock lite, och detta gör att jag inte kan sätta en 4:a, men en trea är den värd, till skillnad från "21" som bara är dålig...
Frantic
2009-05-01
Helt ok film som både kom före 21 och var bättre än den.
Strongman
2005-06-07
Onödig film, världen hade klarat sig utan den. Går att se om man inte har nåt annat.
eatfrog
2005-06-02
Tyckte filmen var bra. Välgjord även om den var lite tunn emellanåt. Bra skådespelarinsatser dessutom.
promenad
2005-05-19
Räknar man kort så kan man med flit ta ett kort för mycket på en hand så man får BJ de närmsta tre händerna. Så bra funkar det, och ändå så vinner de bara pengar när de inte räknar. Tur att skådespelarinsatserna är så kassa så man inte riskerar att glömma bort att det bara är på film en enda sekund.
DIProgan
2005-05-19
Genomgående tunn men humorn och karaktärerna funkar.