2.7

The Last Days of Disco

Det är i början av 1980-talet och en grupp människor sammanstrålar på en discoklubb. De strävar alla efter ett bättre jobb, en bättre lägenhet, en bättre partner ...

Originaltitel The Last Days of Disco
Regissör Whit Stillman
Manus Whit Stillman
Genre Komedi, Romantik, Drama, 90-tal
Skådespelare Chloë Sevigny, Kate Beckinsale, Robert Sean Leonard, Matt Keeslar, Chris Eigeman, Mackenzie Astin, Jennifer Beals, Jaid Barrymore, Matt Ross, Tara Subkoff, Burr Steers, David Thornton

Tonti
2019-03-05
Bra flöde helt klart, och fint svarvade karaktärer. Själva discoscenerna är allra bäst.
2017-10-26
emilstjernholm
2015-07-12
Ännu en höjdare av Stillman. Grym dialog, bra musik och fantastisk New York-känsla.
Dele
2015-05-16
Hyfsat underhållande. En del kul dialoger, men inget som lämnar något större intryck.
Darn
2015-04-03
Härlig och, återigen, så sympatisk, precis så som jag upplevt tidigare med t ex Metropolitan. Alla karaktärer verkar så oförargliga i deras försök att ta sig fram i det sociala. Visst, det har blivit min senaste grej att vilja haka upp mig på i filmer jag ser. Nåväl, bra var det i alla fall, med en rejäl dos av igenkänning som därmed kunde framkalla en slags inlärd känsla av "nostalgi" (inom citationstecken), en bra sådan.
ziferN
2014-09-05
Det är lite så att ifall man gillar Whit Stillmans övriga originella filmer så lär man förhoppnings gilla detta också, eftersom det kryllar av stundtals härlig dialog, charmig stämning och lite alltför självsäkra karaktärer. Dessutom för min del så gillar jag alltid 90-talets Sevigny och den är väl relativt underhållande, för det som gillar Whit Stillman iallafall.
AlbinWesley
2013-08-07
Nu höjde jag ändå.
elzplz
2013-07-30
haha, åh. så många bra one-liners. "i'm too depressed to dance." "that's like something out of the nazis!" älskart.
LuxLisbon2
2013-05-22
Innehåller 7 av mina 20 favoritteman: cynism, divor, en kvinna + två män, musik, slampor, skönhet, samt ytlighet. Dregelvarning utfärdas för Josh (Mark Keeslar)! Är dessutom helt nerkärad i både Chloë Sevigny och sjutttiotalet för tillfället <3
AlbinWesley
2013-05-13
Det är nära men inte tillräckligt för att nå samma betyg som Metropolitan, som ändå är några strån vassare. Alltid underhållande att se dessa filmer dock!