2.6

The Last Full Measure

Kampen för att postumt tilldela William H. Pitsenbarger Jr. en Medal of Honor, för hans handlingar i Vietnam-kriget.

Originaltitel The Last Full Measure
Regissör Todd Robinson
Manus Todd Robinson
Genre Drama, Krig, 2010-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Sebastian Stan, Jeremy Irvine, Diane Ladd, Christopher Plummer, Bradley Whitford, Ed Harris, Michael Imperioli, William Hurt, Alison Sudol, Peter Fonda, Linus Roache, John Savage

dudson
2020-12-26
Stark film men verklig bakgrund & Pro Amerika. Alltid uppskattat! Sen kanon agerande av samtliga inblandade... Fan det dära Vietnam kriget var så sanslöst onödigt dock//
finkan
2020-11-12
Den var bra
Djason
2020-10-29
Grymma skådisar i en film som är så där amerikansk så vi kommer aldrig förstå den här i Sverige.
servadac
2020-06-07
Ja det är extremt flaggviftigt och sentimentalt, men om man kan medvetandegöra det är det ändå en bra film utan att man för den delen behöver tycka att krig är en bra sak.
jonbo
2020-02-15
En av alla vi-ska-vara-stola-över-våra-soldater-filmer med tillhörande starka scener och patriotiska uppoffringar och plågade själar och John Savage bland fjärilar. Filmen kör ju ner budskapet med en påle i halsen och det blir ju aldrig bra.