The Last Legion

Det en gång stolta romerska imperiet håller på att gå under och den unga Augustus flyr Rom och försöker ta sig till Storbritannien för att finna en legion av anhängare.

Originaltitel The Last Legion
Regissör Doug Lefler
Manus Jez Butterworth, Tom Butterworth, Carlo Carlei, Peter Rader, Valerio Manfredi
Genre Action, Äventyr, Fantasy, Krig, 2000-tal
Skådespelare Thomas Brodie-Sangster, Colin Firth, Ben Kingsley, Aishwarya Rai, Peter Mullan, Kevin McKidd, John Hannah, Iain Glen, Rupert Friend, Nonso Anozie, Owen Teale, Alexander Siddig, Robert Pugh, James Cosmo

2018-12-19
Jösse nej,,, här fanns inget att se...
Murvel48
2017-07-15
Klyschigt matinéäventyr utan substans och genomtänkt handling. Sällan har en skådis varit så malplacerad som Colin Firth.
Hanness
2017-03-26
Bedrövlig!
NoWireHangers
2016-09-17
Jag hade låga förväntnigar och filmen är inget episkt mästerverk, och som fantasyfilm gör den väl knappast några anspråk på att vara historiskt korrekt, men den var underhållande för vad den är, och jag gillade slutet.
Dutch
2016-03-04
Mindre bra film.
QuiNonStultus
2015-06-18
Asså, varför... Oh varför ställer skådisar som Colin Firth och Ben Kingsley upp på detta..? There are no redeeming features, liksom, inte en enda. Hade dom bara kallat det för töntig fantasy så hade det kommit undan med en 2a, men nu blir det verkligen skittöntigt. Ack och ve.
Noseman2005
2014-12-27
Löjlig, men den funkar väl... 5/10
marleey
2014-09-19
Så oerhört korkad film. Allt med denna film är verkligen uselt. Hur kunde Colin Firth delta i detta ruttna verk? Mer felplacerad är svårt att bli. Inte ens stridsscenerna är bra. The Last Legion ser ut som en usel miniserie producerad för tv med märkligt många halvkända skådisar. Usel klippning, foto, ljud, effekter o.s.v.
stretcko
2014-03-01
Får endast en två för jag gillar den här typen av filmer. Men det var verkligen en dålig story och uruselt skådespeleri. Ville bara nita ungen.
morgoth
2013-10-23
God damn vad dålig film.