2.3

The Last Shot

Stevens stora dröm är att få regissera en film, och en dag får han chansen, men problemet är att det är FBI som producerar filmen.

Originaltitel The Last Shot
Alternativ titel Providence
Regissör Jeff Nathanson
Manus Jeff Nathanson
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Alec Baldwin, Matthew Broderick, Toni Collette, Ray Liotta, Ian Gomez, Calista Flockhart, Tony Shalhoub, Tim Blake Nelson, Buck Henry, Troy Winbush, Joan Cusack, Jon Polito, James Rebhorn

Skapad 2019-10-29 av paycheck
Steven Schats är en misslyckad regissör som bor i Hollywood. Han har gjort ett par TV-produktioner, men inte mycket mer. Han bor tillsammans med sin flickvän Valerie. Hon väntar på att få sitt s...   Läs mer »

2021-09-18
Egentligen en bagatell till film. Fast den är riktigt underhållande ibland...%) Det som är det sjuka är visst, att den är baserad på verkliga händelser"?"/Sen älskar jag den störda Swe-översättningen som blir mera än äckliga ibland#) .+ att Baldwin går på spar-låga är man inte van vid dock". Nåväl annorlunda knas-komedi som var värd sin speltid..// 2+
2014-12-21
Detta är en skruvad dramakomedi som har lyckats att få med riktigt bra och även en hel de sköna skådespelare. Filmens upplägg är intressant och underhållande men det bästa är det är baserat på en verklig historia om en av FBI:s spaningsoperationer. Att man har den vetskapen innan man ser filmen gör helt klart filmen bättre. Jag gillar dialogen i filmen vilket som har sina skruvade stunder och det är just i dessa stunder som skratten kommer. Filmens svaghet är dess ibland monotona berättande.
Nightcrawler
2012-10-02
Att jag orkade se hela filmen är ett smärre mirakel. Herregud vad uselt.
HerrNenne
2008-01-19
Dåligt genomförande av en hyfsad idé.
markivmjolnir
2008-01-19
10 min räcker för att sätta en välförtjänt etta!
cluster-
2007-04-22
tråkig
FilmGuden
2007-01-30
Mycket svag trea. Mycket fin idé, men det ska naturligtvis slängas in skumma kompisar till Broderick. Slutet är fint, och jag har aldrig känt igen mig så mycket som i Brodericks karaktär. Alec Baldwin gör en bra insatts.
KLK
2006-06-03
Alec Baldwin är det bästa med filmen.
herr_bergman
2005-10-17
Alec Baldwin e ju cool!
akastoffe
2005-09-06
Grymma små guldkort strödda genom filmen. Visst saknas det mycket men de små kommentarerna som de droppar här o där är så trevliga o roliga att man bara inte kan tycka illa om den här filmen