2.9

The Last Song

Sjuttonåriga Veronica "Ronnie" Millers liv vändes upp och ned när hennes föräldrar skilde sig och hennes pappa flyttade från New York City till Tybee Island, Georgia. Tre år senare är hon arg och fjärmar sig från sina föräldrar. Ronnies far, en före detta konsertpianist och lärare, lever ett lugnt liv i badorten, helt uppslukad av att skapa ett verk för en lokal kyrkoförsamling. Filmen är baserad på en roman av Nicholas Sparks.

Originaltitel The Last Song
Regissör Julie Anne Robinson
Manus Nicholas Sparks, Jeff Van Wie
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Miley Cyrus, Greg Kinnear, Bobby Coleman, Liam Hemsworth, Carly Chaikin, Kelly Preston, Kate Vernon, Nick Searcy, Hallock Beals, Nick Lashaway, Adam Barnett, Melissa Ordway, Carrie Malabre, Michael Jamorski, Stephanie Leigh Schlund, Rhoda Griffis

2017-10-26
HerrNenne
2017-07-21
Klyschor staplade på varandra, men speciellt första halvan är faktiskt rätt trevlig. Andra halvan blir allting friterat i smör, och det svaga manuset som tittat fram då och då slår ut i full blom. Kommer just nu inte på någon lika uselt skriven karaktär som pojken, och skådespelarinsatsen räddar knappast upp det heller.
nannopanno
2016-04-02
Gripande men lite dåliga skådisar
annchen81
2015-10-27
Lite töntig och jag stör mig på Mileys läppar. Men det är bra skådespel, gripande historia och mycket att gråta till. Fin!
ulpe01
2015-10-06
Efter The longest ride kände jag mig modig och gav mig på ännu en Nicholas Sparks-film. Klyschigt och förutsägbart, så mer än en tvåa blir det inte. Men visst är det lite sött.
asasae
2015-01-18
Ganska trevlig film så här en söndag eftermiddag!
dileva
2014-10-15
Jättefin ameriskansk tonårsfilm, som är så mycket mer än bara en tonårsfilm. Miley Cyrus är fantastisk, och Greg Kinnear gör sin bästa roll hittills. Jättebra musik dessutom. Vill så gärna ge denna filmen en femma, men den är lite för övertydlig för att nå ända fram. Se den!
Belleboo
2014-10-01
Bra film. Grät genom större delen av den. Lillebror är ju en helt underbar karaktär och fantastisk skådis! Utan honom hade filmen varit mycket sämre.
Grane
2013-12-06
Hade de bytt ut Miley hade den kunnat vara och nosa på en 3a. Egentligen bara Kinnear som får det att flyga någorlunda. Svag 2a.
riverpoet
2013-07-25
Väldigt mycket amerikanskt skräp. Inget känns trovärdigt.