3.1

The Last Station

Ett historiskt drama om ryska författaren Leo Tolstoj som skildrar hans senare år i livet och hans turbulenta äktenskap.

Originaltitel The Last Station
Regissör Michael Hoffman
Manus Michael Hoffman
Genre Biografi, Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Helen Mirren, Christopher Plummer, Paul Giamatti, James McAvoy, John Sessions, Patrick Kennedy, Kerry Condon, Anne-Marie Duff, Tomas Spencer

2018-07-10
Kvalitsmässig och bra skådespelarprestationer men ack så tråkig. Svag tvåa. Absolut inte dålig, bara tråkig.
mammene
2017-05-27
Mycket bra återgivet känns det som, om än kanske lite romantiserat, men det störde inte nämnvärt. Annars var det förhållandet mellan Leo och hans hustru Sofia som det mesta kretsade kring, samtidigt ville andra ha Leos uppmärksamhet, det blev en dragkamp. Mirren och Plummer var fantastiska i sina roller, så trean är stark.
YouAreNrIchi
2013-11-23
Jag som om filmen efter ha läst mer om och av Tolstoj. Hans beteende verkar ganska märkligt och okänsligt i vissa scener men i till exempel i "Guds kungarike finns inom dig" så förklarar han sin syn på vad det innebär att älska och ge löften om saker och detta passar perfekt med hur han framställs i filmen. SÅ att skaparna har tagit hänsyn till såna saker ger filmen några extra plus i kanten.
paninaro
2012-03-12
En intressant historia om en intressant historisk person, som här berättas utifrån ett riktigt tråkigt manus, tråkig regi samt ackompanjeras av direkt störande klichéartad kostymfilmsmusik. Plummer och Mirren är kompetenta, men vad hjälper det när filmens centrala relationer faller platt till marken och bildar en grå massa av jaha.
atla2004
2012-01-15
Filmen är väl egentligen inte värd en fyra, men Helen Mirren är briljant!
Jämte
2011-12-13
Ja... Bra, helt klart godkänd. Förvånande bra skådespeleri från i stort sett alla skådespelare. Känns dock som att den aldrig lyfter och blir stortartad, men bra är den.
snyltare
2011-11-24
Fin, riktigt fin historia med många intressanta ämnen som jag verkligen sögs in i. Och bra skådisar. Och ganska eldigt med!
Virrpanna
2011-09-30
Man vill helt enkelt börja läsa allt Leo Tolstoj skrivit efter man sett denna film.
Libbsticka
2011-09-21
Gillar historien om en litterär gigant och hans ideal som förfelas.
AHCB
2011-07-13
Bra riktigt bra kan inte säga så mycket mer .