2.1

Den siste tempelriddaren

Under en utställning av Vatikanens skatter i New York travar fyra män utklädda till tempelriddare in i lokalen och stjäl bl a en gammal dekoder som behövs för att kunna läsa tempelriddarnas skrifter. Detta väcker arkeologen Tess intresse och hon ger sig nu ut på jakt efter tempelriddarnas väl gömda skatt, tätt följd av FBI-agenten Sean som försöker lösa det mystiska rånet. Men som alltid finns det fler intresserade. En miniserie baserad på Raymond Khourys bok med samma namn.

Originaltitel The Last Templar
Regissör Paolo Barzman
Manus Suzette Couture
Genre Drama, Mysterium, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Mira Sorvino, Omar Sharif, Victor Garber, Kenneth Welsh, Scott Foley, Danny Blanco Hall

kexchokladet
2021-09-26
Långt bättre än sitt rykte!
Necross
2015-07-12
Jag minns hur kass boken var, men sina logiska luckor och vidriga religiösa budskap, men här har man alltså lyckats göra allting ÄNNU VÄRRE. En riktig prestation.
RobinsTaste
2014-05-02
Tycker faktiskt den funkar som en längre film. Ganska ologisk ibland, men den är skön och spännande.
Greystalker
2013-06-01
Nja. Var inte bra men såg hela vilket gör att den förtjänar åtminstone en tvåa.
FrökenBredwad
2013-02-07
Grundhistorien blir svår för en sekulariserad själ att ta till sig. Dessutom har de lyckats göra en okej bok till en väldigt larvig film.
yrkeschaufföre
2012-03-03
Första halvan var bra, Mira är söt men filmen var alldeles för lång!! Den kunde fått en trea om den varit runt 90 minuter.
Ballan
2012-01-11
Jobbig och fånigt klatschig dialog. När sen de religösa aspekterna ramlade in blev det än värre.
Totenkopf
2011-09-11
Började rätt bra, men sen tog de religiösa tokerierna över totalt på slutet.
Luciphere
2011-07-14
Fullständigt vidrigt usel - att det går att implementera en hygglig bra grundhistoria så dåligt genom äckligt kass dialog, skådespeleri, etc.
jackal
2010-11-19
Den här var riktigt bra till skillnad från da vincikoden som var helt obegriplig. Denna kan rekomenderas!