2.2

The Last Winter

Ett oljebolag försöker upprätta en borrningsstation i den arktiska delen av norra Alaska, men de anställda hittas snart döda en efter en medan andra drabbas av en mystisk och grundlös rädsla.

Originaltitel The Last Winter
Regissör Larry Fessenden
Manus Larry Fessenden, Robert Leaver
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Ron Perlman, James LeGros, Connie Britton, Kevin Corrigan, Jamie Harrold, Pato Hoffmann, Zach Gilford, Joanne Shenandoah, Larry Fessenden

Skapad 2008-09-03 av Rubbermonster
Ett amerikanskt oljebolag har fått tillstånd att provborra i den hittills orörda tundran i Alaska för att se om man kan utvinna olja. Det hela drivs givetvis endast i vinstintresse men för att ö...   Läs mer »

Tiptaka
2014-02-14
Varning utfärdad.
robest
2013-09-22
Tappar mot slutet väldigt mkt av den underbara mystiska och klaustrofobiska känslan.
TheHorrorfan
2011-12-18
Tråkig och konstig film. Extremt svag 2a.
jennah
2011-08-09
Extremt långtråkig och ointressant
CultOfZenith
2008-11-12
Väldigt intressanta tankegångar och dialog i början (mer nördsnack om oljeborrning, tack!), men mot slutet spårar det rejält. Den där idén om den orörda marken under isen var ju spännande, och istället får vi... ja, jag ska inte avslöja. Schysst atmosfär dock, och en hel del snyggt kameraarbete.
Mr_v
2008-11-09
Nära en fyra, faktiskt...men lite onödiga effekter i slutet drog ner det i hela till en 3:a. annar skönt stämningsfull!
Bomkia
2008-08-28
Lever mycket på känsla och jag tycker de lyckas etablera det hela rätt väl. Men sen är jag en liten sucker för filmer i snölandskap också. 3a.
oan
2008-08-16
Om de hade skippat monsterbitarna helt hade jag satt ett högre betyg. Bra atmosfär. Ok skådespelarprestationer.
Sugi
2008-08-10
Filmen lyckas aldrig bli såpass läskig/obehaglig att den blir riktigt bra som The Thing är. Helt okey film men kunde ha varit mycket bättre
Rubbermonster
2008-08-10
Mycket trevlig liten rysare som är allt The Happening ville vara