2.6

The Last Witness

En gammal man mördas i Seoul. En detektiv undersöker fallet och upptäcker en flera årtionden gammal vendetta ligger bakom mordet.

Originaltitel Heugsuseon
Alternativ titel Black Narcissus
Regissör Bae Chang-ho
Manus Bae Chang-ho
Genre Romantik, Mysterium, Drama, 2000-tal, Action
Skådespelare Kang Seong-jin, Lee Jung-jae, Ahn Sung-kee, Lee Mi-yeon, Lee Gi-yeong, Jeong, Jun-ho, Yoo Jae-Myung

Zebulonm
2020-07-22
Gillar den o att den är baserad på en sann historia gör den ju inte sämre direkt.
BrutusBeefcake
2014-03-13
Ibland kändes den lite noir, ibland lite historisk, ibland lite James Bond och ibland lite Scooby doo...blanda och gav lite för mycket för sitt eget bästa
@ngeldu$t
2007-04-10
Seg och ointressant film från Sydkorea. handlingen känns lite för plottrig och grötig, jag saknar en struktur. Karaktärerna är bra tack vare bra skådespelare och det är även det enda positiva jag kan komma på med filmen just nu.
merilina
2007-03-29
så där
Trangor
2006-12-21
Trams! Löjligt är att ha med scenerna i Japan. Regissören: Hmm... Undras hur vi ska finansiera hela filmen? Ja, vi låter delar av handlingen utspela sig i Japan på den där nöjesparken som ville ha lite tid med sina fina attraktioner.
jp
2006-10-10
Gillade faktiskt den här filmen.

2006-09-08
Förutsättningarna för en bra film finns. Jag kan inte sätta fingret på något som är dåligt, men helheten fungerar inte riktigt. Jag anser att historien har brister i sitt berättande. Det blir lite luddigt och osammanhängande, ungefär på samma problematiska sätt som sydkoreanska Yesterday, fast i mildare grad. Filmen påminner även en del om nämnda film och även inledningsvis en del om Memories of Murders utan att egentligen ha några större likheter. Kort och gott var det här en relativt grå och trist film, trots ett ganska intensivt tempo.