Lego-filmen 2

Den här gången hotas de av LEGO DUPLO-inkräktare från yttre rymden som förstör allt i sin väg snabbare än invånarna hinner bygga upp det på nytt. Kampen för att besegra inkräktarna och återställa lugnet i LEGO-universumet tar Emmet, Lucy, Batman och deras vänner till nya outforskade världar. Det kommer krävas mod, kreativitet och mästerbyggar-skills för att visa hur speciella de verkligen är.

Originaltitel The Lego Movie 2: The Second Part
Regissör Mike Mitchell (IV)
Manus Phil Lord, Christopher Miller (I)
Genre Äventyr, Action, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Chris Pratt (röst), Elizabeth Banks (röst), Will Arnett (röst), Tiffany Haddish (röst), Stephanie Beatriz (röst), Alison Brie (röst), Nick Offerman (röst), Charlie Day (röst), Channing Tatum (röst), Maya Rudolph, Will Ferrell, Jadon Sand, Brooklynn Prince

myslas
2019-12-09
Som en mindre bra kopia av första filmen. Ett rätt trist manus som med undantag för ett par kul scener mest får mig att gäspa.
karlmats
2019-12-05
En uppföljare med allt vad det innebär. Nyhetens behag har falnat och det känns lite som en onödig film till att börja med, men pengarna lockar och visst har man ändå ansträngt sig med att klämma in popkulturella referenser överallt. Charmen och överraskningsmomenten från den första filmen är dock till stor del borta. Bäst är nog ändå dinosaurerna och deras subtitlade kommentarer. I övrigt var det inte så många lols och jag tror jag bestämmer mig för att det räckte med första filmen. En stabil 2a.
Robodan
2019-08-06
En del roliga filmreferenser. En del fantasifulla läsningar. Hyfsat modernt budskap. Men i stort en svag kopia av film 1, som inte fyller någon funktion
ShenLong
2019-03-23
bättre än ettan, inte lika rörig
Jaganatha
2019-02-16
Den här filmen borde visas på originalspråk, för den är nog roligare för vuxna än för barn. Den första filmen var lite bättre också, om jag minns rätt. Annat på plussidan är att Lego(R)-figurerna tillåts se lite slitna ut, det hjälper på något sätt till att göra den tunna handlingen mer engagerande.
Miamia
2019-02-16
För vuxna är den rätt så kul, fullpackad med metahumor och diverse referenser till populärkultur. Men för barn måste den vara nästan obegriplig. Barnen i salongen skrattade två gånger, tror jag.