2.1

The Librarian: Return to King Solomon's Mines

Flynn Carsen är tillbaka. Denna gång för att hitta kung Salomos hemliga skattkammare.

Originaltitel The Librarian: Return to King Solomon's Mines
Regissör Jonathan Frakes
Manus Marco Schnabel
Genre 2000-tal, Action, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Noah Wyle, Gabrielle Anwar, Erick Avari, Hakeem Kae-Kazim, Robert Foxworth, Bob Newhart, Jane Curtin, Olympia Dukakis, Lisa Brenner, Zahn McClarnon, Tamsin MacCarthy, Peter Butler, Marisa Sarfatti

Skapad 2019-12-06 av Rollywood
Det har nu gått ett år sedan första filmen och bibliotekarien Flynn Carsen (Noah Wyle) är nu tillbaka på nya äventyr. Denna gång är det Afrika som gäller och det lurar många faror på vägen...   Läs mer »

sodomiten
2018-07-04
En trött lågbudget kopia på mumien-filmerna eller indiana jones. Tjejen i huvudrollen är dock ganska het.
Nintendo64
2016-03-07
Oförarglig bagatell som faktiskt var ganska underhållande
foppa99
2015-05-14
inte bradålig, bara dålig
Grillo
2013-11-05
Funkade ungefär lika bra som ettan men kändes lite för mycket som en upprepning för att vara lika bra. Dessutom kändes det som att lite väl mycket av vad som etablerades i ettan ignorerades här, vilket iofs inte påverkar den här filmen i sig, men drar ner helhetsintrycket. Anwar är både mer och mindre intressant än Walger, av olika skäl. Och referensen till kristalldödskallarna i början var förstås lite rolig, två år innan Indy 4.
karlmats
2013-11-04
Noay Wyle är tillbaka och det är först nu i andra filmen som jag inser hur lik Ilya Kovalchuk han är vilket är lite roligt. Lost-Penny är utbytt mot Gabrielle Anwar och det är väl en liten försämring precis som resten av filmen. Det absolut roligaste här, och det går igen från första filmen, är de slumpmässiga referenserna till historiska objekt och personer. Jag gillar verkligen hur man inte tar nånting på blodigt allvar här, alla inblandade vet exakt vad det är för nåt de har varit med och skapat och det smittar av sig i en underhållande äventyrsvärld där man kan gömma sig en timme och en halv. Bisarrt att ingen mindre än Jonathan Frakes har regisserat den här uppföljaren, wtf? Nåja, den roliga ansatsen till trots så blir det lite mindre fantasifullt och aningen sämre på allt vilket gör att man faller ner på den där 2an som en sån filmserie egentligen är dömd till att få. Inget fel i det dock och jag ska definitivt se avslutningen.
Commandante
2013-03-25
Snark.
KBoholm
2013-03-21
Ganska dålig men ändå en bra familjefilm, men för oss vuxna är allt förutsägbarhet.
need_sleep
2012-10-06
Riktigt, riktig dålig. Den var inte så plågsam att den förtjänade en 1:a. men det var inte långt ifrån. I princip allt i filmen är fel, handling, foto, skådespeleri, effekter. Hade jag varit 10 år hade jag kanske uppskattat den. Enda positiva jag hittar att säga om den är att Gabrielle Anwar är snygg.
Ninjatroll
2012-10-06
Fungerar inte alls. Rakt igenom uruselt.
Djason
2012-10-04
Som en blek kopia på Indiana Jones eller Den vilda jakten på stenen, men i dom filmerna fungerar humorn, här blir det bara barnsligt. Dock har filmen en kul koppling till kung Solomons skattfilmen när flodhästarna attackerar.