Två älskande i Paris

Marie blir förälskad i en man hon träffar på stranden. På ett oförklarligt sätt vaknar hon upp en morgon och befinner sig 15 år framåt i tiden. Hon är gift med samme man men deras äktenskap har havererat och de har glidit isär.

Baserad på romanen La vie d?une autre av Frédérique Deghelt från år 2007.

Originaltitel La vie d'une autre
Alternativ titel Another Woman's Life
Regissör Sylvie Testud
Manus Sylvie Testud, Claire Lemaréchal
Genre Drama, Komedi, Romantik, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Juliette Binoche, Mathieu Kassovitz, Aure Atika, Danièle Lebrun, Vernon Dobtcheff, Yvi Dachary-Le Béon, François Berléand, Marie-Christine Adam, Nicolas Carpentier, Albert Spiner, Gaëlle Boghossian, Didier Raymond, Sylvie Herbert, Francine Laffineuse

Albion
2016-01-13
Trivsam och lyckad berättelse med en intressant vinkling. Lagom portion drama och humor och en väl avvägd dramaturgi. Något långsamt tempo kanske. Binoche är en enastående skådespelerska som lyfter filmen förstås. Sedan gillar jag Sylvie Testud som skådespelerska och det här var hennes långfilmsdebut som regissör och hon klarar det hela med beröm godkänt. Betyget blir en 4;a
idaho1981
2015-11-22
Kanske inte värd en fyra, men jag gillade ändå denna väldigt mycket. Intressant ide som man klarar av att genomföra. Drama utan att det blir smörigt och man får skratta en del. Spännande att följa med när hon försöker förstå och börjar inse vem hon blivit. Men mest går 4:an till den alltid lika fantastiska Juliette Binoche, hon kan göra vilken karaktär som helst riktigt intressant. Det sämsta är dock den svenska titeln, wtf, säger inget om filmen, den ska ju heta den andras liv eller en annans liv eller likande. Det stör väldigt mycket. Tack o lov att filmen är bra!!