Lejonkungen

Disneys klassiska historia kommer nu i en helt ny tappning och tar oss till Afrikas savanner där den framtida kungen föds. Simba dyrkar sin far, Kung Mufasa, och är stolt över sitt kungliga arv. Men alla i kungariket uppskattar inte att en ny lejonunge har fötts. Scar, Mufasas bror ? och den tidigare arvingen till tronen ? har egna planer.

Originaltitel The Lion King
Regissör Jon Favreau
Manus Jeff Nathanson
Genre Musikal, Drama, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Donald Glover (röst), Seth Rogen (röst), Chiwetel Ejiofor (röst), Alfre Woodard (röst), Billy Eichner (röst), John Kani (röst), John Oliver (röst), Beyoncé (röst), James Earl Jones (röst), Florence Kasumba (röst), Keegan-Michael Key (röst)

saturday_sun
2019-12-07
Blek kopia av originalet. Den svenska dubbningen är halvdan och de nya replikerna känns överflödiga. En besvikelse.
TURGUT
2019-11-30
Imponerande snyggt gjord!
Sophie90
2019-11-27
Hej, Jag heter Sophie. Jag är 21 år. Starred i hem porr. Jag vill ladda upp här, men jag är blyg. Kan du betygsätta det,tack? Mitt smeknamn är Sophie98. Lägg till mig på webbplatsen nedan. Jag ska visa dig gratis. Tackar! http://xyab.de/gW
haajen
2019-11-22
What's the point? Ok animation gör den uthärdlig men föredrar originalet.
2019-11-16
Jag är ett stort fan av originalet så därför hade jag väldigt låga förväntningar av denna samtidigt som jag gärna ville se den. Och jag blev positivt överraskad av den. Den är långtifrån lika bra som originalet men lyckas bli bra ändå.
StureStenhög
2019-11-13
Jag antar att det här är bättre än originalet, det är ju trots allt exakt samma film en gång till, fast snyggare. Och den är verkligen brutalt snygg. Visuellt är det här en mäktig filmupplevelse. Samtidigt går det inte att komma ifrån att det är ett väldigt slöseri med resurser när man inte ens försöker sätta en ny prägel på det här. Manuset från originalfilmen är ändå rejält bristfälligt, så det fanns en hel del potential till förbättringar där. Men tyvärr är det även denna gång svårt att köpa logiken bakom karaktärernas ageranden. Men musiken är fortfarande bra, och det går inte att komma ifrån att nostalgifaktorn är hög
PeterTheW
2019-10-27
Den är ju fantastiskt snygg att se på och det är en riktig nostalgitripp. De realistika animationerna gör dock sitt till för att ta bort lite känsla då de mer "mänskliga" ansiktsuttrycken försvinner - det är dock inget som förstör. På det stora hela är det ju ett fint hantverk, men med tanke på att den är EXAKT som originalet - en fulländad film i sig - så frågar jag mig likförbaskat om vi verkligen behövde detta?
foppa99
2019-10-20
jag älskar originalet o gillar denna. tekniken e ju Galen; fantastiskt. hade det inte varit en remake, hade det varit en klassiker. visst kanske lite av hjärta o komik gått förlorat, men ändå väldigt bra.
Jompalompier
2019-10-13
Allting ser väldigt verkligt och realistiskt ut - tyvärr! Jag tycker att den tappar i att inte vara lika lekfull i sin stil. Originalet är fulländat så det här är en helt onödig film att göra. Sen får man väl se den som en helt annan film och då är den väl helt okej att se en söndagskväll.
DIProgan
2019-10-11
Är ju bra att en ny generation kan få se den men ser ingen anledning att göra den otecknad, den var redan i princip så bra den kunde bli. Att försöka få verklighetstrogna djur att agera "mänskligt" gör det bara till en svagare film.