3.5

Den lille prinsen

En liten flicka lever i en väldigt vuxen värld med sin mamma, som försöker förbereda henne för den. Hennes granne, flygaren, introducerar flickan till en extraordinär värld där allt är möjligt: den lilla prinsens värld.

Originaltitel The Little Prince
Alternativ titel Le Petit Prince
Regissör Mark Osborne
Manus Irena Brignull, Bob Persichetti
Genre Äventyr, Drama, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Mackenzie Foy (röst), Jeff Bridges (röst), Riley Osborne (röst), Rachel McAdams (röst), Paul Rudd (röst), Marion Cotillard (röst), James Franco (röst), Benicio Del Toro (röst), Ricky Gervais (röst), Bud Cort (röst), Paul Giamatti (röst)

avatharin
2018-06-16
Poetisk. Vacker. Välgjord. Musiken. Estetiken. Berättelsen. Ny, stor favorit. :)
setterwall
2018-03-13
Fantastisk visuellt och väldigt fin historia.
SpaceDinosaur
2017-12-25
Grät nästan hela filmen igenom. Så fin och klok :-) Dumma pengagalna vuxna...
2017-11-11
Något trög i starten, men blommar ut till något fantastiskt. Fint och klokt! (11-/15)
HerrNenne
2017-09-15
Ramhistorien är behållningen. Själva prinsdelarna känns inte alls på samma nivå utan är rätt tråkiga. Men det är tidvis väldigt känslosamt på ett kompetent sätt som väger upp det.
Roswall
2017-01-14
Precis mellan 3:an och 4:an. Något för gnostiskt, men i övrigt fin. Jag gillar mycket i det här.
Doddedronten
2016-11-13
Charm så det förslår, särskilt i inledningen och slutet, när ögonen tårfylldes.
myslas
2016-11-12
Ett verkligt fantasifullt och gulligt äventyr. Man måste älska animerade familjefilmer som inte ser ner på sin publik, inte ens de yngsta tittarna, och försöker fördumma handling och karaktärer.
Vigggo
2016-10-16
Tyckte denna var helt lysande. En fin historia om livet som barn som slår ojämnt med vuxenvärlden. Satt med tåren i ögat ibland.
Robodan
2016-07-18
En strålande liten historia om att få vara barn och att minnas det viktiga. Symboliken med den fyrkantiga världen är briljant!