2.7

The Lodge

Två unga syskon blir insnöade uppe i en avlägsen bergsstuga med sin psykiskt instabila blivande styvmor när pappan behövt åka iväg på jobb. I takt med att stämningen i stugan blir alltmer frostig kryper skakande hemligheter från det förflutna fram och förhandlar julefriden till en regelrätt mardröm.

Originaltitel The Lodge
Regissör Severin Fiala, Veronika Franz
Manus Severin Fiala, Veronika Franz, Sergio Casci
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Riley Keough, Jaeden Martell, Lia McHugh, Lola Reid, Richard Armitage, Alicia Silverstone, Katelyn Wells, Danny Keough

StureStenhög
2020-06-30
En hyfsat lovande uppbyggnad och på det filmtekniska planet är det en ganska kompetent film, men grundidén är helt enkelt för dålig och i andra halvan blir det dessutom tydligt att filmen inte har en aning om vad den ska göra med den, och därefter står den bara och stampar. Riley Keough är förvisso bra, men karaktärerna förblir luddiga, och det blir för mycket dumheter som man försöker presentera som något substansfyllt. Alltmer trist blir det med tiden dessutom
Volkov
2020-05-20
Goodnight Mommy är en av mina favoriter inom skräck, denna når inte samma nivå, men det är ändå en riktigt bra film.
coastaltown
2020-05-09
uselt skräp
karlmats
2019-11-15
En kompetent skräckis som är stämningsfull och välgjord. Riley Keough är väl stjärnan här men det är ingen som gör bort sig och även om man kanske inte ska ifrågasätta allas agerande ur ett superkritiskt perspektiv så är det väldigt spännande att följa händelseutvecklingen om man bara åker med på färden. Skräckgenren är i gott skick med flera bra rullar de senaste åren. En stabil 3a.