2.1

The Lodgers

Historien utspelar sig på den irländska landsbygden under 1920-talet och handlar om tvillingarna Rachel och Edward som bor ensamma i deras sönderfallande släktgård. Varje natt blir huset invaderat av en illavarslande närvaro som upprätthåller tre regler för tvillingarna: de måste vara till sängs till midnatt, de får inte tillåta någon utomstående att gå över husets trösklar, och om man försöker fly, är livet för den andra i fara. När krigsveteranen Sean återvänder till den närliggande byn dras han omedelbart till den mystiska Rachel, som i sin tur börjar att bryta mot reglerna.

Originaltitel The Lodgers
Regissör Brian O\'Malley
Manus David Turpin
Genre Drama, Romantik, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Charlotte Vega, Bill Milner, Eugene Simon, David Bradley, Deirdre O'Kane, Moe Dunford, Roisin Murphy

vonadel
2020-10-21
Snygga gotiska omgivningar, men storyn håller inte. Borde sett nåt annat istället.. 4/10
Hanness
2020-03-30
Slöseri med tid.
theFeber
2018-12-11
Det finns mycket här jag gillar! Det gotiska, fotot, miljöerna och stämningen. Dessvärre är den på tok för seg och dessutom blir filmen mer och mer töntig ju längre den håller på. Hade lätt vunnit på några manusrundor till hos författarna.
Murvel48
2018-10-08
Snyggt gjord film men rätt svårbegriplig. Och inte särskilt spännande eller skrämmande.
Tatty
2018-10-01
Bu vad dålig den var! Förstod inte vad det riktigt handlade om! Hmm.
lightship
2018-09-24
Mysig. Som en mix av "A Cure for Wellness" och "Crimson Peak"!
Jamesa
2018-08-30
Miljöer och tempo helt ok. Filmen är tyvärr dock bara ett ständigt upprepande i små cykler. Samma sak hela tiden.
Merwinna
2018-05-26
Det som är positivt är att miljöerna är rätt; den gamla herrgården, tidsandan, den kusliga och osunda atmosfären. Just detta påminner mycket om "A Cure for Wellness" - de som gillade den skulle nog gilla den här. MEN det är mycket som är konstigt och obehagligt, och man får i slutet inga riktiga svar.
Robkiller
2018-03-04
Det här var mest konstigt, och inte vidare bra. Men inte helt uselt heller, får duga för stunden.