2.7

The Lone Ranger

Indianen och andekrigaren Tonto återberättar de okända historierna som förvandlade John Reid, en lagens man, till en rättvisans legend.

Originaltitel The Lone Ranger
Regissör Gore Verbinski
Manus Terry Rossio, Ted Elliott, Justin Haythe
Genre Äventyr, Action, Western, 2010-tal
Skådespelare Johnny Depp, Armie Hammer, William Fichtner, Tom Wilkinson, Ruth Wilson, Helena Bonham Carter, James Badge Dale, Bryant Prince, Barry Pepper, Mason Cook, JD Cullum, Saginaw Grant, Harry Treadaway, James Frain, Joaquín Cosio, Matt O'Leary, Gil Birmingham

Misslovemovie
2019-07-21
Jag hade inte några förväntningar alls men tyckte det var helt ok underhållning.
dudson
2018-06-13
Fuck vilket skräp. Typiskt Depp välja en sån här skruvad roll. Dialogen med hästen var skojsig iaf. Vill digga filmen mera men är svårt.
GroundhogDave
2018-03-09
Gillade när Johnny pratade med hästen... annars skräp, tyvärr.
2017-10-24

2017-09-11
En riktig flopp.
amotherscrime
2017-09-11
Måste säga att jag blev jävligt positivt överraskad. Både rolig och spännande. Väldigt underhållande. Sen är ju budskapet bakom inte så dåligt heller. Det är ju som en saga om USA och kapitalism. Tyvärr så vann ju den i verkligheten. Men iallafall... Man kan ju drömma... Vilket också är ett budskap här. Typ? Egentligen bara Johnny Depp som inte hör hemma i filmen. Så jävla felcastad.
2016-01-02
Oj, vilken onödigt lång film - den hade definitivt mått bra av att komprimeras åtminstone en dryg halvtimme. Ibland är den riktigt rolig, ibland är det skojiga action-sekvenser, och emellanåt bjuds på filmflirtar åt både höger och vänster. Vidare är den förvånansvärt kritisk mot den vite mannens framfart. Fast under två och en halvtimme ryms det även massor (och jag menar verkligen massor) med skåpmat, klyschor, trams, upprepningar, billiga poänger och annat ointressant. (6+/15)
Solidus
2015-11-22
En av Disneys största floppar och filmen har fått motta ljummen kritik från recensenter. Med det i huvudet så var förväntningarna inte skyhöga, dock var jag sugen på lättsmält underhållning och det fick jag. Det är påkostad och fartfyllt samt att Depp är inte lika jobbig som han blir i de senare filmerna om Jack Sparrow. "The Lone Ranger" kommer bli en av de många matinéfilmerna som kommer glömmas bort, men om du är sugen något fortfyllt och inte vill tänka, så är mitt råd att ger Verbinskis westernfilm en ärlig chans. För trots det ljumma mottagandet och den ekonomiska floppen, så är filmen en godkänd äventyrsfilm och ett bättre val än t.ex. westernkalkonen "Wild Wild West".
Rehn108
2015-11-18
Jag satte igång filmen med väldigt låga förväntningar. Och jag blev inte besviken, just eftersom jag hade så låga förväntningar. Den var inte jättebra. Helt okej, fartfylld ströunderhållning. Ett kort tag var filmen inne och snuddade vid en fyra, och den klimaxartade finalen ackompanjerat av Willhelm Tell-ouvertyren är mycket underhållande. Men däremellan pågick ytterligare 2 timmar film som gick upp och ner, hit och dit och var på tok för utdraget. Nej jag ger den en stark tvåa. Vill ni se Jack Sparrow i western-miljö, kolla in den.
2015-08-05
Filmen är lång, ojämn och Johnny Depp spelar återigen en karaktär som ger honom möjlighet att spöka ut sig och hela tiden befinna sig på gränsen till överspel. De finns dock delar av filmen då matinekänsla är riktigt lyckad och de actionfyllda 15 minuterna i slutet är helt ljuvliga. Alla som har sett TV-serien Luther älskar skådespelerskan Ruth Wilson. 2+