2.6

The Lookout

En detektiv jagar en prickskytt som förstört planerna på att fånga en ökänd grupp bankrånare.

Originaltitel Le guetteur
Alternativ titel Sniper
Regissör Michele Placido
Manus Denis Brusseaux, Cédric Melon
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Daniel Auteuil, Mathieu Kassovitz, Olivier Gourmet, Francis Renaud, Nicolas Briançon, Violante Placido, Jérôme Pouly, Luca Argentero, Arly Jover, Christian Hecq, Michele Placido, Hocine Choutri, Pascal Bongard, Géraldine Martineau, Flavien Tassart

labi
2019-06-21
Seg start, segt slut, men riktigt spännande i mitten! Auteuil är alltid lysande.
Murvel48
2015-12-16
Jag fick börja om efter en halvtimma för att fatta. Här dög inte slötittande, inte. Märklig twist på det hela men i slutändan blir det en bra film,
kervisch
2015-03-15
2 av 5. Funkar att se.
2015-01-19
Det är något härligt och fräscht med att se fransk action-thriller, kanske för att det är så långt emellan dessa filmer för min del. Jag gillar det inledande upplägget av filmen med rån, krypskytt och polisens jakt. Det jag har svårare är när filmen börjar bli förvirrande genom att den börjar försöka berätta två olika historier och helt plötsligt är det en seriemördare i fokus. Filmen fick mig sugen på att se mer av fransk action-thriller men då gärna med en rakare berättarstil. 3-
Elmore
2014-04-11
Kunde ha blivit riktigt bra med en enklare story. Känns som man försökt alltför hårt med att få ihop något originellt och trasslar bara in sig i en för långsökt handling med för många sidospår.
XJR
2013-06-27
Tyvärr är det ganska mycket hoppande och det är svårt att hänga med i svängarna, men samtidigt filmad på ett bra sätt och skönt befriad från Hollywood-överdrifter. Kassovitz är bra (igen), och den galne doktorn är verkligen... galen. En svag 4 i betyg.
rebelscum
2013-06-21
Rörigt och tröttsamt. Vilken story vill dom egentligen få fram?
Zebulonm
2013-06-09
En bra o spännande fransk rulle.
UncleArthur
2013-05-23
Spännande fransk thriller som tar en lite oväntad vändning. Bra berättelse.
Borrman
2013-03-24
Långsökt hopkok. Med en del sköna action scener.