The Lookout

Chris var en gång en lovande idrottsman på high school, men hans liv vändes upp och ner efter en tragisk olycka. Han försöker behålla sitt normala liv och tar ett jobb som städare på en bank och blir indragen i planerna på ett bankrån.

Originaltitel The Lookout
Regissör Scott Frank
Manus Scott Frank
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Joseph Gordon-Levitt, Jeff Daniels, Matthew Goode, Isla Fisher, Carla Gugino, Bruce McGill, Alberta Watson, Alex Borstein, Sergio Di Zio, David Huband, Laura Vandervoort, Greg Dunham, Morgan Kelly, Aaron Berg, Tinsel Korey

Hanness
2013-08-04
Helt OK, stabil 3a.
annihilat0r
2013-06-24
"The Lookout" är en väldigt fint komponerad thriller, snygg och stilren. Joseph Gordon-Levitt och Jeff Daniels karaktärer, med sina respektive syndrom, utgör en mysig familj tillsammans. Filmen är spännande och härlig. Dessutom existerar det en humoristisk och varm faktor, tack vare Jeff. Helheten blev egentligen så bra som den kunde bli, förutom det lilla att förutsägbarheten må tolkas som en nackdel.
Andreas_
2013-04-11
Riktigt välgjord thriller faktiskt som inte har några direkt "synliga" detaljmissar eller helt utstakad story från början. Skådisarna gör ett riktigt bra jobb, speciellt Joseph Gordon-Levitt och Matthew Goode. Men det blir ändå lite "enkelt" mot slutet tyvärr som i så många andra filmer, så den lyfter sig inte riktigt över den "vanliga" thriller nivån. Men en stark 3:a för en riktigt välgjord och stabil Thriller/Kuppfilm.
fuctUp
2012-12-09
Började väldigt bra, men blev bara okej till slut.
2012-09-23
Varför ska det alltid vara så eländigt i en thriller? Varför inte lite skämt och kanske lite lycklig kärlek, typ rom/kom. Detta var trots bristen på komedi nästan okej. Stark tvåa.
johansk8
2011-12-09
Habil rulle som lyfter när den nedslagne huvudpersonen börjar se sig själv som företagsam kriminell. Många spärrar lossnar och hans liv blir annorlunda. Jeff Daniels är fin som hans blinde sambo.
jenns
2011-10-24
100tonvalspäck kunde inte ha sagt det bättre

2011-10-07
Varje gång jag ser Joseph Gordon-Levitt blir jag tantsjuk.
CBrigante
2011-09-23
En utav de svagaste treorna jag satt någonsin tror jag. Bortkastad potential som flera redan konstaterat.
100tonvalspäck
2011-08-22
Förstår inte varför man laddar upp med allt som behövs till ett fantastiskt drama om en ung man som förlorar sina närmaste vänner och till stor del sig själv i en hemsk olycka och sedan långsamt försöka ta sig tillbaka till sitt vanliga liv med sin blinda vän som hjälp och sedan totalförstör allt med dumma stereotypa actionthrillerkaraktärer och personer som bara magiskt försvinner ur handlingen. Sorgligt att se all denna potential spolas ner i vasken.