2.7

The Lost City of Z

I hundratals år trodde många européer att Amazonas djungel dolde glimrande städer av guld. Efter år av förberedelser begav sig den brittiske upptäckaren Percy Fawcett i början av 1900-talet in i djungeln i hopp om att göra en av de viktigaste upptäckterna i mänsklighetens historia.

Originaltitel The Lost City of Z
Regissör James Gray
Manus James Gray
Genre Drama, Action, Äventyr, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland (III), Edward Ashley, Angus Macfadyen, Ian McDiarmid, Clive Francis, Pedro Coello, Matthew Sunderland, Johann Myers, Aleksandar Jovanovic, Harry Melling, Franco Nero, Elena Solovey

best_jeppe
2020-01-09
Gillade denna mycket mer än jag trodde att jag skulle göra. Men filmen är lite splittrad/förvirrad. Men det är svårt att göra något åt eftersom filmen måste försöka följa någorlunda vad som hände i verkligheten. Stark 3a.
dudson
2018-11-15
Väl värd en check. Läckra miljöer och som alltid en stabil Hunnam Synd det gick så pass illa för dom.
jonbo
2018-06-24
Saknade någon dimension i Hunnams målmedvetenhet, behövde ett uns mer besatthet. Vacker film o med en Pattinson som tillför.
Nintendo64
2018-05-13
Ändå helt ok men med en hel del brister. Stabil 3a.
Solidus
2018-04-12
Jag blev oväntat betagen av THE LOST CITY OF Z. Charlie Hunnam och Robert Pattinson är två skådespelare som jag helst undviker, men här gör det båda ett riktigt bra skådespel båda, speciellt Hunnam. Sedan ska det sägas att jag gillar idén om att söka efter en förlorad civilisation samt att regissören använder sig av moder natur för samtliga skogsscener istället för ful green screen. Över förväntan säger jag delar ut en stabil 4:a i betyg.
stgurgel
2018-03-12
Fruktansvärt tråkig och seg
Engravadlax
2018-03-10
Som Fawcett irrar också manus lite överallt.
HerrNenne
2018-02-23
Känns väldigt konstigt uppbyggd, känns längre än vad den är och nästan som olika avsnitt. Trots det så är det tillräckligt godkänt.
Robkiller
2018-02-17
Riktigt segt äventyrsdrama som delvis är utspelar sig i amazonas djungler... handlingen känns sönderklippt, skådespelarna risiga och tempot så lågt att filmen känns dubbelt så lång som den egentligen är.
cosinusfi
2018-02-12