1.3

The Lost Tree

En man flyttar ut till en enslig stuga efter att ha varit med om en traumatiserande upplevelse. Men stugan och dess omnejd bär på hemligheter.

Originaltitel The Lost Tree
Regissör Brian A Metcalf
Manus Brian A Metcalf
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Lacey Chabert, Scott Grimes, Michael Madsen, Clare Kramer, Thomas Ian Nicholas, Anna Sophia Berglund, Brian A Metcalf, Chris Kos

StureStenhög
2019-04-22
Det är inte fantastiskt det här, det är det inte. Skulle någon bry sig om att intervjua regissören, så skulle han antagligen säga att det här är en skräckthriller på ytan, men att den EGENTLIGEN handlar om sorg. Det gör den förstås inte. Det tycks bara röra sig om en kille som har bestämt för att göra en film trots att han saknar både idéer och kompetens. Men det blir ju ganska underhållande ändå. Det är trots allt en kul cast han har fått ihop. Nån American Pie-kille i huvudrollen, Lacey Chabert ser man inte varje dag numera, och Michael Madsen plockar upp ännu en lönecheck i en roll som inte kräver något mer av honom än att han dyker upp. Tillsammans med en hafsig story, skrattretande effekter, och en orimligt modig huvudperson, så finns det en del att roa sig med för skräpfilms-entusiasten
jonbo
2018-06-25
Inte särskilt övertygande 'skräckis'.