Flickan från ovan

En ung flicka som mördats vakar över sin familj och sin mördare från en plats mellan himlen och jorden. Hon måste väga sitt behov av hämnd mot familjens behov av att läka sina emotionella sår.

Originaltitel The Lovely Bones
Regissör Peter Jackson
Manus Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson
Genre Thriller, Drama, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Saoirse Ronan, Mark Wahlberg, Rachel Weisz, Stanley Tucci, Michael Imperioli, Susan Sarandon, Rose McIver, Christian Ashdale, Reece Ritchie, Carolyn Dando, Nikki SooHoo, Andrew James Allen, Jake Abel, AJ Michalka, Tom McCarthy, Stefania LaVie Owen

Skapad 2019-12-15 av MrsRatched
Susie Salmon (Saoirse Ronan) är en ganska vanlig tjej i tidig tonår som just fått upp ögonen för vad som skulle kunnat bli hennes första kärlek när hon mördas av en man i närområdet. Hennes...   Läs mer »

Skapad 2019-12-15 av Jules4893
Filmen handlar om Susie Salmon som 14 år gammal blir mördad. Familjen försöker lämna det gamla och gå vidare samtidigt som de vill finna mördaren. Susie som befinner sig i himlen, bevakar sin f...   Läs mer »

wasteoftime
2019-02-18
0,1
2018-02-26
En väldigt dålig film, som är baserad på en väldigt dålig bok! Denna film är väldigt dålig gjord och den är varken gripande eller spännande. Skådespelarna gör väldigt dåligt i från sig.
2016-10-29
En väldigt bra film som är baserad på en väldigt bra bok! Denna film är väldigt välgjord och den är både gripande och spännande. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Musopjken
2015-06-02
Fruktansvärt spännande och otäck film!
Craxyknas
2015-04-04
Oväntat spännande. En del saker som hände utan att man förstod varför och som man aldrig fick en förklaring på. En del logiska luckor. Men huvudberättelsen var riktigt intressant.
kokosbollen
2015-01-14
Vilka kalla kårar man får när man ser filmen. Den är bra gjord. Helt klart värd en fyra!
2014-11-13
Bättre än jag hade förväntat mig efter allt negativt man hade läst. Originell film som väcker intresse men som samtidigt har sina sega och utdragna stunder. Filmens originella och visuellt intressanta stunder stjäl tyvärr tid från fördjupning i karaktärerna. Saoirse Ronan och Stanley Tucci är bra. 3-
Tatty
2014-06-14
Tycker filmen är värd en 3a men det lutar stark åt 4a även filmen är lite sådär konstig och lite långtråkigt. Men det som är bra med filmen är att den är lite konstig och man förstår vad filmen handlar om och vad som händer. Ändå lite sorglig.
Elizadushkufan
2014-05-16
Mycket vacker film, väldigt speciell och annorlunda. Välspelat och intressant handling. Men man måste nog gilla denna typ av film för att uppskatta den på rätt sätt.
LTT86
2014-05-10
Det här................ en av dem mest tråkigaste filmen jag har varit med om. Om andra gillar filmen, gå och älska den, men jag bara gäspade. Jag menar, det var intressant att se familjen läka sig efter flickans död, men hon gjorde ju knapp nånting! Filmen påminde mig väldig mycket om "Den osynlige" 2002, men den var mer intressant än det här!! Så en tråkig film, en av dem mest tråkigaste jag har varit med om.