3.1

The Lucky Ones

Vi får följa tre soldater - Collee, T.K. och Cheever - som återvänder hem från Irak-kriget på grund av skador. Väl hemma upptäcker de att livet har fortsatt under tiden de varit borta. De hamnar på en oväntad resa över USA, där Collee ska lämna tillbaka sin pojkväns gitarr till hans familj eftersom han räddat hennes liv. T.K. försöker å sin sida hitta självförtroende att möta sin fru, eftersom han har fått en splitter-skada som kan ha påverkan på hans sexuella förmåga, medan den medelålders Cheever planerar att vinna pengar på casino i ett desperat försök att kunna betala sin sons skolgång.

Originaltitel The Lucky Ones
Alternativ titel The Return
Regissör Neil Burger
Manus Neil Burger, Dirk Wittenborn
Genre Drama, Komedi, Krig, 2000-tal
Skådespelare Tim Robbins, John Heard, Molly Hagan, John Diehl, Rachel McAdams, Michael Peña, Mark L Young, Susan Yeagley, Arden Myrin, Katherine LaNasa, Jennifer Joan Taylor

Paramis
2015-12-26
Tråkig roadmovie med irriterande Mcadams.
amonamarth
2013-12-17
Tråkig och konstig film. Stör mig något fruktansvärt på huvudpersonerna dessutom.
divaad
2013-09-09
Fantastiskt skön emellanåt! Överraskande. En stark trea i slutbetyg!
TimBuckley
2012-06-16
(rek 3a) Slutet var ju inte mycket att hurra över. Men det går däremot fint att skaka av sig det när filmen i sin helhet var så egentligen underligt lättsam att erfara. Har du sen en roadmovie så har du sett alla & här har du ytterligare 1, modell lättsmält, med en tesked vanilj, en nypa socker & i mitt tycke felplacerad moral/budskap. 3a.
Musashi
2012-06-07
Fängslande berättelse om tre vilsna själar. Rekomenderas! :)
Sajo
2012-03-12
De blev i alla fall en låg trea, men imellan åt var den väldigt seg.
stenemo
2010-12-30
Mycket bra historia, väldigt unik roadmovie om hur det är att vara amerikansk soldat idag.

2010-07-24
Enormt tramsigt drama kryddat med sliskig amerikansk propaganda i politiska syften. Två tummar ned!
and.lindgren
2010-06-06
väldigt bra!
badpanda1606
2010-06-02
Jag gillade denna skarpt, framförallt så gillade jag Rachel McAdams udda karaktär. Samtliga skådespelarinsatser var riktigt bra och som "Diagoras" säger så visar den verkligen hur livet kan suga ibland. Stabil 4a för min del!