3.8

Familjen Macahan

Zeb återvänder till Macahans farm i Virginia för att besöka sin familj. Det visar sig då att familjen vill fly undan inbördeskriget genom att flytta till Oregon. Zeb går med på att leda familjen på den farofyllda färden.

Originaltitel The Macahans
Regissör Bernard McEveety
Manus Jim Byrnes
Genre Western, 70-tal
Skådespelare James Arness, Eva Marie Saint, Bruce Boxleitner, Kathryn Holcomb, William Kirby Cullen, Richard Kiley, Vicki Schreck

Elizadushkufan
2015-09-13
Blev glatt överaskad över hur bra filmen var. Bra skådespel och mycket intressant handling, serien är lika bra.
Berniey
2013-06-25
Absolut sevärd pilot film till själva serien som dock inte alls är speciellt bra så det hade räckt med denna som håller hög klass förutom skådespeleriet som är något illa utfört.
Mikka
2012-08-26
Den har viss charm, det får jag väl erkänna. Zeb är Zeb :-)

2012-05-27
Bra pilot till en utmärkt serie som bibehåller sin kärvhet mitt i alla såpigare element.
Camilla133
2011-10-02
Det är Zeb som gör det.
labi
2011-07-23
Pilotavsnittet som gör att man bara måste titta vidare. Trodde jag skulle bli besviken nu när jag såg om det efter alla dessa år, men Zeb är precis lika cool och intrigen lika fantastisk. Men SETH? Och JED? Luke och Josh skall de ju heta!