The Magic of Belle Isle

I ett försök att finna sin ursprungliga talang, flyttar en rullstolsburen författare till en lantlig stad, där han blir vän med en ensamstående mamma och hennes tre barn, som hjälper honom att få tillbaka sin passion för att skriva.

Originaltitel The Magic of Belle Isle
Alternativ titel Summer at Dog Dave's
Regissör Rob Reiner
Manus Rob Reiner, Guy Thomas, Andrew Scheinman
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Morgan Freeman, Virginia Madsen, Madeline Carroll, Emma Fuhrmann, Nicolette Pierini, Kenan Thompson, Fred Willard, Ash Christian, Jessica Hecht, Boyd Holbrook, Kevin Pollak, Debargo Sanyal, Lucas Caleb Rooney

Skapad 2013-02-20 av JohnMcClane
En äldre författare av ett antal gamla klassiska vilda västern böcker flyttar över till den lilla staden Belle Isle över sommaren. Morgan Freeman som alltid är bra, gör denna rollen utan att m...   Läs mer »

Lesthi
2013-09-22
Mysig med vacker musik och karaktärerna kändes trovärdiga :)
Silvanesti
2013-09-22
Mysig film för en höstkväll då man bara vill gosa ner sig i soffan. Morgan Freemans karaktär är helt underbar. Mycket skratt.
XJR
2013-08-21
Nja, är väl inte så imponerad. Visst levererar filmen det man förväntar sig, men den är lite för ologisk för att kännas rätt. Har lite svårt för kärlekshistorian här. Men, visst: för att slötitta på duger den bra, och Freeman gör aldrig en dålig prestation. En trea.
ziferN
2013-08-12
Helt ok, små trevlig och underhållande men jag hade ändå större förhoppningar om filmen eftersom jag brukar gilla skarpt Rob Reiner's feelgood-filmer. Visst, detta är ingen dålig film men den lämnade mig ändå inte tillfredsställd. Freeman är dock bra som vanligt och den gick att titta på.
joakimfischer
2013-07-03
Vilken underbar film! Freeman är magisk som vanligt och hela inramningen och miljön var drömsk :) Funderar allvarligt på femman här.. men nått som håller mig tillbaka. Kanske uppdaterar senare ;)
Simon_19
2013-06-27
3.5/5. Störde mig på storasystern genom hela filmen. Allt annat var bra.
davvelitooo
2013-06-17
Den ligger och pendlar mellan 3 och 4! Rätt dag som idag, en 4a!
jonbo
2013-02-20
Freeman håller uppe en annars väldigt förutsägbar och lite väl tillrättalagd historia.
larox
2013-01-26
visserligen förutsägbar men alldeles för charmig för att avfärda. Vacker film och det bör inte förkastas, kärlek till människorna är vi väl inte bortskämda med. Feelgoodfilm i allra högsta grad, Svårt att inte smälta; alkoholist, handikappad, svart, oförmögen att skriva, charmig, barnens riddare - alla förtecken
asasae
2013-01-08
Stark 4:a. En riktig feel-good film! Morgan Freeman när han är som bäst. Man bara njöt av att se filmen och även om den var förutsägbar, så var filmen så himla vackert berättad att man smälte.