2.5

The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot

En legendarisk, amerikansk krigsveteran rekryteras för att jaga en mytologisk varelse.

Originaltitel The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot
Regissör Robert D Krzykowski
Manus Robert D Krzykowski
Genre Drama, Äventyr, Science Fiction, Krig, 2010-tal
Skådespelare Sam Elliott, Aidan Turner, Caitlin FitzGerald, Rizwan Manji, Ron Livingston, Larry Miller, Nikolai Tsankov, Ellar Coltrane, Sean Bridgers, Kelley Curran, Alton Fitzgerald White, Rocco Gioffre, Joe Lucas, Mark Steger

2020-10-16
En uppfriskande egensinnig film som jag gärna hade velat kunna gilla mer. Jag uppskattar trots allt vad den försöker göra, men jag tycker inte att den gör det så bra. Sam Elliott är tveklöst filmens behållning, och det är en fröjd att bara se honom gå runt och fundera på livet. Det är väl också det som, titeln till trots, det här handlar om. Men det där finns det andra filmer som har gjort bättre, och det känns väl lite som att man slänger in Hitler och Bigfoot i det här för att försöka dölja att den inte riktigt har något intressant att säga om livet och åldrandet. Man kan förvisso se filmen på lite olika sätt, vissa mer bokstavliga än andra, och det finns en del intressanta tolkningar därute, men i slutändan tycker jag inte att det här är kompetent nog för att det ska fungera, oavsett vilken tolkning man föredrar
asasae
2019-11-03
Handlingen var så tråkig att jag flera gånger ville stänga av och ge upp filmen. Den var verkligen inte sevärd! Bara tråkig rakt igenom.
2019-10-26
Det här lät ju kul, men sanningen är att filmen till åtm 3/4 är ett melankoliskt drama proppfull av onödiga flashbacks. Sam Elliot är bra i huvudrollen och vissa delar funkar, men vill man ha en kul fartfylld historia blir man besviken.
Djason
2019-10-14
Man tror ju att titeln i filmen ska få mer utrymme i handlingen men så är det inte utan det blir mer ett segt drama med en Sam Elliott som mest går runt och stönar, svär och suckar.
Asmorod
2019-09-18
Snark...
Dutch
2019-02-15
Sjukt mysig
PeterTheW
2019-02-11
Det här är så svårgreppat så jag vet inte alls. För tio år sedan hade jag nog älskat den, nu känns det mest som en film som vill alldeles för mycket utan att riktigt förstå sin egen poäng. Småskumt.
2019-02-09
Äh, titeln förklarar allt. :P
Julius
2019-02-09
Svår film att få grepp om, år definitivt ingen action utan snare drama om ett livsöde. Enda som störde mig ordentligt var bigfoot, som kunde gjort så mycket mer av.