2.1

The Man with the Iron Fists

I feodala Kina sätts en smed, som tillverkar vapen till en liten by, i en sits där han måste försvara sig själv och övriga bybor.

Originaltitel The Man with the Iron Fists
Regissör RZA
Manus RZA, Eli Roth
Genre Action, 2010-tal
Skådespelare Russell Crowe, Pam Grier, Lucy Liu, Byron Mann, Rick Yune, Daniel Wu, RZA, Gordon Liu Chia-hui, Jamie Chung, Cung Le, Dave Bautista, Zhu Zhu

Zebulonm
2018-04-02
En helt okej hyllning till de gamla hong kong actionfilmerna.
deswhip
2016-08-21
Lite för mycket av allt...
Murvel48
2015-11-20
Cool....
peterclash
2015-06-22
Mysig hommage till Shaw Brothers gamla 60 och 70tals-rullar. Och det funkar väldigt bra med RZAs musik. Många, många roliga detaljer och oneliners.
Podpolkovnik
2015-05-03
Jag kan tycka det är lite tråkigt att behöva ge ett så lågt betyg till ett "hyllningsförsök" till Hong Kong-actiongenren. Men detta är verkligen horribelt.
daniel77
2015-04-03
Uppenbart att RZA hyser stor kärlek till klassisk hong kong-action. Och karaktärer och skådespeleri känns på pricken. Smaska på med ett fläskigt soundtrack så är det svårt att inte bli underhållen!
marleey
2014-08-22
Underhållande och en rätt så snygg film som man inte ska ta på så stort allvar. The Man With The Iron Fists köttar på i ett högt tempo, ibland för högt för sitt eget bästa, vilket gör att actionscenerna blir röriga. RZA har gjort en helt okej regidebut. Framför allt har han fixat ett grymt soundtrack som passar filmen väl. Tror inte på något framtid för RZA som skådespelare, men han är trots allt okej i denna. Starkt gjort att få Crowe att ställa upp.
Afflicter
2014-05-31
Skrattretande dålig. RZA tar allting på alltför mycket allvar och är en fullkomligt värdelös skådespelare. Att sätta sig själv i huvudrollen var nog sämsta beslutet han tog med den här filmen, förutom att han bestämde sig för att göra den. Stackars Russell Crowe måste leverera de dummaste replikerna och alla skurkar är svartvita.
Godamodern
2014-01-20
Så dålig att den efter en stund blev både roande och bra (*skäms lite för det*). Jag till och med stod ut med blodet som sprutade åt alla håll och alla överdrivna slagsmål. Dock är det ingen film jag någonsin tänker se om trots fyran, en gång räcker.
GinNTonic
2014-01-11
Fruktansvärt tråkig film och jobbig att ens orka se klart. Och ändå brukar jag ha stort överseende med dålig story och skådespelarinsatser så länge jag får se ett par välkoreograferade fighter. Men fighterna här var de minst engagerande jag sett tror jag. Typiskt amerikansk vinkel på fighting. "Vi gör en snubbe som är hård, för att spöa honom måste man vara ännu hårdare." Ingen finess över huvud taget. Fattar inte vad Crowe och Liu gör i denna.