3.1

Martian Child

Sedan hans fästmös tragiska död två år tidigare har David Gordon inte haft mycket till liv, åtminstone inte känslomässigt. Men han har alltid drömt om att bli pappa, och nu har han bestämt sig för att se till att drömmen går i uppfyllelse. Han adopterar Dennis, föräldralös pojke som väldigt gärna vill ha en pappa. Dennis lever i sin egen lilla värld och är övertygad om att han faktiskt är en utomjording från Mars.

Originaltitel Martian Child
Regissör Menno Meyjes
Manus Seth Bass, Menno Meyjes, Jonathan Tolins
Genre Komedi, Familjefilm, Drama, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare John Cusack, Bobby Coleman, Amanda Peet, Sophie Okonedo, Oliver Platt, Joan Cusack, Anjelica Huston, Richard Schiff, Howard Hesseman, David Kaye, Carmen Moore (I), Taya Calicetto, Braxton Bonneville, Samuel Charles, Zak Ludwig

2016-11-04
Ganska udda film men samtidigt väldigt bra. Den är både gripande och lite rolig och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. En av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet. Svag 5:a.
KyLLo
2013-04-03
Överskattad. Det finns en del amerikanska fader-son-filmer och det här är ingen favorit precis. Problemet är att man direkt vet precis vilka turer som väntar och vilka känslor den vill spela på, så jag blir helt enkelt inte berörd eller fängslad. Godkänd rent tekniskt och sedan tycker jag om enstaka utstickande scener. Men för mig är handlingen och helheten viktigare, därför får den en tvåa. En film som går att se, men som jag inte får ut något av. För övrigt tycker jag att pojken utseendemässigt påminner lite om Steve Buscemi. Det är nog något med läpparna och hårfästet.
need_sleep
2011-10-02
Om man kan med John Cusack som alltid brukar gå omkring och se trött och förvirrad i alla filmer, så är det här en snäll/söt/charmig/vad-man-nu-vill-kalla-det film om en kille som vill bli pappa trots att han är änkeman... barnet han intresserar sig för att adoptera är minst sagt speciellt och blir en stor del av behållningen av filmen.
Litsne
2011-08-26
Okay, men för sentimental.
PhoenixRising
2010-03-28
Söt men tråkig.
Les_Sourcils
2010-03-27
Gillar filmen rejält, väldigt rörande, men på gränsen mellan 3-4 för att den började nosa lite i bra saker, men våga inte riktigt gå ner så mycket djupare i det...
VincentMalloy
2010-01-01
Grym film, bra manus och skådespeleri. Om man ska betygsätta film så måste den ses med nytt perspektiv. Har sett K-Pax, den handlade inte om en liten kille. :-D Rekommenderar den här filmen en dag man inte har huvudet på skaft.

2009-11-05
Cusack är imponerande vad han än tar sig för. Lite söt film emellanåt mår man bara bra av!
JaxJulle
2009-09-13
Har vi sett det förut? Ja. Det här följer verkligen formulär 1A, och manuset är oerhört fattigt. Dock ingen dålig produktion, förutom bleka skådespelare.
Skullbone
2009-07-30
Känns lite för mycket som en ripoff på K-pax.