Escape Room

Sex främlingar befinner sig i omständigheter helt utanför deras kontroll och måste använda all sin tankekraft för att hitta ledtrådar eller dö.

Originaltitel Escape Room
Regissör Adam Robitel
Manus Bragi F Schut, Maria Melnik
Genre Mysterium, Action, Drama, Äventyr, Science Fiction, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Taylor Russell, Logan Miller (I), Jay Ellis, Tyler Labine, Deborah Ann Woll, Nik Dodani, Yorick van Wageningen, Cornelius Geaney Jr, Russell Crous, Bart Fouche, Jessica Sutton, Paul Hampshire, Vere Tindale, Kenneth Fok, Caely-Jo Levy, Jamie-Lee Money

Djason
2019-08-13
Fånigt och ologiskt ja men fram till slutet är det en intressant film som påminner en hel del om cube som är en riktigt skön rulle.
Adoniram
2019-07-12
Så utomordentligt fånigt.
2019-04-23
Underhållande och snygg! Inte alls så smart som den ibland verkar försöka vara och jag tycker mest det blir fånigt med hur uppstressat det blir i vissa situationer. Men en stark och trevlig tvåa!
Julius
2019-04-18
Verkar som dom försökt göra en barntillåten gore-film. Dessa funkar inte utan blod tyvärr. Blir bara mesigt.
amam
2019-04-13
Filmen i sig var bättre än den förtjänade att vara men slutet var hyfsat svagt och drog ner helhetsintrycket. Stark tvåa, kanske en svag trea i betyg.
Engravadlax
2019-04-10
Första sjyssta Kubfilmen sedan... ja, Kubfilmen.
PeterTheW
2019-04-10
Naah
callusis
2019-04-07
Lika dålig som väntat.
Kriffot
2019-02-09
Väldigt osmarta pussel med ännu osmartare lösningar.
idd
2019-02-09
Gillar genren men har nog aldrig sett en film med så puckade "lösningar" och twistar som denna. De flesta "escape room-filmer" är klart smartare än denna.