2.8

The Mechanic

Arthur Bishop är en "mekaniker" - en elitmördare med en strikt kod och unik talang för att eliminera mål diskret. Det är ett jobb som kräver professionell perfektion och total avskildhet, och Bishop är den bästa i branschen. Men när hans mentor och nära vän Harry blir mördad, är Bishop allt annat än fristående. Hans nästa uppdrag är självpåtagen - han vill få de ansvariga döda.

Originaltitel The Mechanic
Regissör Simon West
Manus Richard Wenk, Lewis John Carlino
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jason Statham, Ben Foster, Donald Sutherland, Tony Goldwyn, Mini Anden, Jeff Chase, James Logan, Christa Campbell, John McConnell, Lance E Nichols, JD Evermore, Eddie J Fernandez, Lara Grice, Mark Nutter, Stuart Greer, David Leitch, Katarzyna Wolejnio

sodomiten
2019-03-02
Folk som blir skjutna och bilar som sprängs. Jätteroligt, problemet är bara att Jason har gjort samma sak femtioelva gånger redan. Så jag ger en etta.
haajen
2017-09-04
Ännu en Statham som man slötittar på, vissa scener är ok men på det hela förtjänar skådisarna bättre än detta.
Dream
2016-08-13
Man får vad man betalt för av denna film! Action rökare så det smäller om det, sen är den 100 % bättre än B-filmerna som Bruce Willis gjort på senare tid, därav betyg 3.
Mr_v
2016-08-04
Svag trea. Lättsmält men rätt osympatisk dumskalleunderhållning.
GinNTonic
2015-09-05
Jag gillar att denna film inte förskönar lönnmördaryrket genom att göra Statham till en sympatisk snubbe. Men det hade behövts ett betydligt bättre slut för att filmen skulle bli bra, som det är nu känns den rätt tom och meningslös. Actionscenerna var som vanligt för flaxiga. Och det verkar inte finnas några poliser i världen filmen utspelar sig i.
2015-06-22
Fruktansvärt dum film utan såväl stämning som charm. Några halvcoola scener och ett acceptabelt tempo räddar tvåan. (4/15)
2015-01-08
Väldigt ojämn film på många olika sätt. I tempo, i handling, regiarbete så hackar det till och från. Regissören Simon West levererar snygga actionscener under sista halvtimmen men han uppvisar svagheter i övrig regi. Jason Statham och Ben Foster fungerar mycket sämre tillsammans än jag hade vågat tro. En liten besvikelse måste jag säga som Statham-fan. 2+
nestle
2014-04-23
Stark trea. Annorlunda story och sköna karaktärer.
Luciphere
2013-09-22
Yrkesmördaraction enligt standardmall. Hyggligt riv och Jason är som alltid stencool.
RichardEk
2013-07-08
Standaraction med standardstatham. Här finns stora problematiska luckor i handling och logik, en del hyfsat spännande actionscener, och ett otillfredsställande slut. På det stora hela en inte särskilt nödvändig remake på den gamla filmen med den mycket mer karismatiska Charles Bronson i huvudrollen.