2.8

The Mend

Alan ger sig iväg för en länge planerad semester tillsammans med sin flickvän Farrah, men när han återvänder hem mycket tidigare än väntat, finner han sin lägenhet beslagtagen av sin storebror Mat, hans flickvän, och hennes son.

Originaltitel The Mend
Regissör John Magary
Manus John Magary
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Austin Pendleton, Leo Fitzpatrick, Josh Lucas, Lusia Strus, Sarah Steele, Rebecca Henderson, Dominic Colón, Sekou Laidlow, Louisa Krause, Tom Bateman, Mickey Sumner, Stephen Plunkett, Lucy Owen, Cory Nichols, Samantha Sherman, Minji Kang, James Harkness

StureStenhög
2015-10-04
Jag måste ändå uppskatta den här filmens kompromisslöshet. De verkar helt enkelt ha litat på att det finns folk därute som vill se det här, och sen har de bara skitit i resten Jag har stor respekt för det, men tyvärr tillhörde jag nog resten. Karaktärerna är verkligen genomgående osympatiska, det behöver inte alltid vara ett problem, men här lyckas de aldrig få mig intresserad av någon av dem, och de är dessutom lite för sensationssökande för min smak. Det hela blir därför mestadels jobbigt att beskåda. Jag tycker även att det är lite undermåligt berättat på flera ställen. Men det finns också en del bra sekvenser, kanske framför allt när de tar sig en rejäl drängfylla. Det är sällan man får se fylla skildras så rättframt på film, det är oglamouröst, men samtidigt helt befriat från pekpinnar. Fanns onekligen en igenkänningsfaktor där. Så känslan i efterhand är att det hade varit kul att kunna gilla det här mer, men något annat än en tvåa i betyg har ändå aldrig varit aktuellt
Spidde
2015-09-25
I en tid när det känns som att alla amerikanska indiefilmer följer samma skittråkiga mall är det kul att se något annorlunda och The Mend känns faktiskt ganska egen. När nästan alla andra filmer bara vill sälja känns det som att den här gör anspråk på att vara "en riktig film". Skådespelet är bra och story och manus känns engagerande. Det blir mycket manlig ångest i snygga New York-miljöer och gillar man sånt kommer man nog gilla den här filmen.