2.7

The Merry Gentleman

En kvinna lämnar sin misshandlande make och börjar ett nytt liv i en ny stad där hon lär känna en man som visar sig vara en självmordsbenägen lönnmördare. När en alkoholiserad detektiv kommer in i hennes liv blir det ett mycket intressant triangeldrama.

Originaltitel The Merry Gentleman
Regissör Michael Keaton
Manus Ron Lazzeretti
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Michael Keaton, Kelly Macdonald, Tom Bastounes, Mike Bradecich, Darlene Hunt

fridenpaden
2017-11-04
Inte vad jag hade tänkt mig. Besviken men ändå en helt okej film.
KyLLo
2015-11-01
Ett annorlunda drama som är lågmält. Däremot tycker jag inte att filmen är trött eller seg. Den skildrar livet kring några människor som på ytan är väldigt olika, men som alla bär på mörka hemligheter som de döljer för många i sin omgivning. Trots att ingen av personerna är helt lycklig försöker samtliga hålla humöret uppe. Kvinnan som filmen kretsar kring är både otroligt godtrogen och reserverad. Därför hamnar hon ofta i komiska och pinsamma situationer. Filmen är tänkvärd och värmande.
Hen78
2013-05-16
En helt OK film ändå. Lite seg, men jag gillade den ändå, på något sätt. Macdonalds accent är dessutom underbar. En svag 3:a.
Adoniram
2010-08-21
Offantligt trött film...
MaraJade
2010-04-04
En otroligt fin och lågmäld film där jag verkligen satt med hjärtat i halsgropen på slutet. Den enda nackdelen jag kan finna med filmen är att slutet kom för fort, jag vill ju veta vad som hände härnäst. Stark regidebut av Michael Keaton som förövrigt tillsammans med Kelly Macdonald gjorde den mycket bra rollprestation.
Freeko
2009-09-11
En film som stundtals lever ett eget liv, otroligt lågmäld men det är det som gör den till en sevärd film!