2.7

The Mexican

Den medelmåttige smågangstern Jerry Welbach funderar på att söka sig ett hederligt jobb. Först ska han dock göra ett sista uppdrag för maffian trots flickvännen, Samanthas, tjat om att "den rätta vägen är den smala vägen". Uppdraget går ut på att han ska korsa den södra gränsen och styra kosan mot hjärtat av Mexico för att hitta en ovärderlig revolver, kallad "the Mexican". Till sin förvåning upptäcker Jerry att han utan svårighet lyckas spåra upp vapnet. Revolvern är dock mytomspunnen och kringgärdad av vidskepelse och snart märker Jerry att lika lätt som det varit för honom att hitta vapnet, lika svårt är det att få revolvern med sig tillbaka till USA. Precis när han är nära att ge upp, dyker maffians egen kontraktsmördare upp och ger honom extra motivation! Yrkesmördaren har nämligen tagit Samantha som gisslan tills dess att revolvern är i maffians ägo.

Originaltitel The Mexican
Regissör Gore Verbinski
Manus J H Wyman
Genre Komedi, Action, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Brad Pitt, Julia Roberts, James Gandolfini, J K Simmons, Bob Balaban, Gene Hackman, David Krumholtz, Michael Cerveris, Sherman Augustus, Richard Coca, Miguel Ángel Fuentes, Salvador Sánchez, Alan Ciangherotti, Melisa Romero, Luis Felipe Tovar
Filmnummer 1906

dudson
2019-10-20
Sanslös dynga! Att dom ens gjort detta satyg är en gåta.. Så 0 intressant att man nästan ZZzzomnar av tristess. J-Roberts är gräsligt off här. Brad spelar ut sitt vanliga register. Den enda sevärda är såklart Gandolfini.
2018-03-13
Nä, tack!!!
Norpan0
2017-03-29
Den enda film jag sett som var så dålig att jag ville lämna biosalongen...

2016-11-19
thats banf on target pal.
marleey
2015-08-07
Stundtals okej, men långa stunder ganska tråkigt. Det händer inte så mycket och storyn engagerar inte speciellt mycket, vilket är största problemet. Mediokert på både action, komedi och romantik fronten. Många bra skådisar, men det funkar inte riktigt emellan dem. Julia Roberts och Brad Pitt har oväntat få scener ihop, vilket i slutändan kanske är bra.. För inte ens mellan dem får man någon känsla av kemi. Både två är charmiga i sina roller, men det är långt i från deras bästa roller. Gandolfini levererar det mesta och det bästa i sin roll som homosexuell hitman. Mycket negativt, The Mexican är inte tok usel. Men med tanke på skådespelarna och storyn så hade jag betydligt högre förväntningar. Stark 2:a.
GinNTonic
2015-01-25
Dålig kemi mellan Brad och Julia, men som tur är har de inte så många scener ihop. Julias karaktär är hemsk och dåligt skriven. I övrigt är filmen rolig, skön och rätt så udda.
cruze
2014-12-23
Gillade den, pendlar mellan 3 o 4. Men vad hände med hans hombre som han låste fast med handbojorna i pantbanken?
Tatty
2014-12-20
Tycker filmen är bra med intressant berättelse på slutet och Brad Pitt spelar rollen bra. Julia Roberts också men gillar henne i andra filmer.
2014-10-29
Det finns tyvärr ingen magi mellan Brad Pitt och Julia Roberts. Roberts karaktär Samantha är rent av gräslig. Pitts Jerry är däremot en charmig ''loser'' och hans äventyr i Mexico är underhållande. Den ende som håller riktig hög klass är James Gandolfini. 2+
Robkiller
2014-01-05
En amerikansk småskurk blir skickad till Mexiko för att hämta en antik pistol, men allt går inte som planerat. Håller intresset uppe, även om den delvis är lite långsam. Bra skådespelare, trevlig musik och den känns välgjord.