2.4

The Midnight Sky

Efter en global katastrof försöker en ensam forskare i Arktis göra allt för att kontakta en rymdbesättning och varna dem att inte återvända till jorden.

Originaltitel The Midnight Sky
Regissör George Clooney
Manus Mark L Smith
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare George Clooney, Felicity Jones, David Oyelowo, Caoilinn Springall, Kyle Chandler, Demián Bichir, Tiffany Boone, Sophie Rundle, Ethan Peck, Tim Russ, Miriam Shor, Lilja Nótt Thórarinsdóttir, Hanna María Karlsdóttir, Atli Oskar Fjalarsson, Edan Hayhurst, Jamie Schneider, Eysis Clacken, Sam Bond, Tia Bannon

Robkiller
2022-12-16
Riktigt seg, men lyckas ändå hålla intresset uppe. Helt ok.
Mysharry
2021-11-29
Ger ingenting nytt, för en som brukar älska den här typen av SF-drama. Musik, ljuddesign, estetik, scenografi, mono- och dialog, den obligatoriska kameraflygningen och presentation av rymdskepp och besättning, allt finns med i standardmanus 1A. Clooney gör en ganska bra roll som grumpy old man, också det enligt standardmall, vilket blir ganska uttröttande det med. Se något annat i genren. Det finns så mycket bra där ute.
2021-10-08
Tja, filmen är ju snyggt filmad, men tempot är alldeles för långsamt och det gör att filmen blir för tok för seg...
StureStenhög
2021-08-16
En blandning mellan postapokalyps och rymdrulle låter ju ganska kul, och jag var hyfsat med på tåget ganska länge. Det är ändå en ganska snygg och kompetent produktion, och det väcks viss intresse kring vart den ska ta vägen. Men den lyckas tyvärr inget vidare med att balansera sina två delar och strukturen känns hafsig. Skakigt skådespeleri och minst sagt usel dialog på sina ställen drar ner intrycket också. Men det är i det överdrivet sentimentala slutet som filmen till sist tappar mig helt. Tvåan är dock fortfarande någorlunda stark då jag ändå höll mig engagerad hela vägen
mammene
2021-05-18
Jag brukar tycka om filmer som är långsamt berättade, men tyvärr detta blev faktiskt trist. Enligt mitt tycke saknades en röd tråd, det sändes ut lite signaler här och där utan information,så mycket blev dolt i dunkel Det var först i slutet som det blev klarare. Iden var egentligen god, en lugnare variant av sci-fi nästan filosofiskt, men när man tvunget måste slänga in några katastrofscener blev bara konstigt. Scenen ute i rymden till sång gjorde att jag ville gömma mig. Men jag vill inte sänka idén helt så en tvåa får den.
Körsbär
2021-04-24
I skrivande stund 2,4 i betyg, alldeles för generöst. Mitt betyg: zzzzZzzzz solklar etta.
Christofer
2021-03-16
2021-01-14: Sämst manus, man brydde sig knappt om nånting. Mycket som var oklart. 2-
2021-02-08
Snyggt stämningsfull på många sätt och jag gillar ju den här typen av filmen, men det här är inte bra. Blir mest irriterad och tycker ingenting funkar för mig riktigt. Så mycket saker jag bara undrar och nej, en svag tvåa.
Brinkmann
2021-01-10
Vackert och melankoliskt om livets ändlighet.
hsimpson
2021-01-08
Har lite svårt att förstå att den har fått så fruktansvärd kritik. SÅ dålig är den inte. Långt ifrån något mästerverk, men klart sevärd och har sina stunder. Stabil till stark trea.