3.1

Faustas pärlor

Fausta lever i skräck, precis som alla andra kvinnor i Peru som misshandlades eller våldtogs under revolutionen. Fausta fasar för ytterligare övergrepp och bär därför ständigt en potatis i sin vagina som en antibakteriell försvarssköld. När hennes mamma dör beger hon sig ut på en resa som kommer att förändra hennes liv.

Originaltitel La teta asustada
Alternativ titel The Milk of Sorrow
Regissör Claudia Llosa
Manus Claudia Llosa
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Magaly Solier, Susi Sànchez, Efraín Solís, Marino Ballón, Delci Heredia

Dele
2017-10-04
En del väldigt vackra ögonblick, och jag gillar det långsamma berättandet och den betryckta stämningen. Emellanåt tycker jag dock det blir sökt för sakens skull utan grund i historien, samt saknar något att ideologiskt klamra mig fast vid. Fast det kanske säger mer om mig än om filmen.
sparv
2015-07-12
Fantastiskt vacker och annorlunda.
-Hedda-
2013-07-26
Helt fantastisk film. Förstår inte hur den kan ha fått så låga betyg här. En välförtjänt femma.
Ningyou
2012-12-25
SLUTADE DEN SÅ SOM JAG TROR ATT DEN SLUTADE?! I så fall var det den sista film jag någonsin ser!
larox
2012-02-21
håller med - en riktig "pärla", stark film som stannar kvar både i sinnet och på näthinnan. Vackert bildspråk och fin symbolik. Vacker och skönt vemodig.
Mikka
2011-12-17
Väldigt underlig film. Mer intressant för vad den vill förmedla än för själva innehållet. Men den har några riktigt fina scener.
TippiHedren
2010-09-16
En episk och ganska vacker film, bygger mycket på bilder och symbolik. Lyckas trots allt inte engagera mig något djupare.
majkpajk
2010-04-01
Vacker film. Men dock något seg för mig.. Sakna kommunikation och händelse.
erosagape
2010-03-07
sicken pärla! skön sång! skönt spel - på flygeln oxå! och... filmen lämnar kvar en del att smaka vidare på; den liksom gror inne i mig
benjamin
2010-03-05