2.9

The Million Dollar Hotel

Tom Tom är sedan länge en av de boende på The Million Dollar Hotel, beläget i Los Angeles fattigaste och farligaste område. Tom Tom är förälskad i den gåtfulla Eloise, men deras trevande försök att närma sig varandra avbryts plötsligt. En drogmissbrukare har nämligen hoppat från hotellets tak - eller blev han knuffad? Den stenhårde FBI-agenten Skinner är fast besluten att ta reda på vad som ligger bakom dödsfallet. Även om det kommer att drabba oskyldiga...

Originaltitel The Million Dollar Hotel
Regissör Wim Wenders
Manus Nicholas Klein
Genre Thriller, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Peter Stormare, Mel Gibson, Milla Jovovich, Jeremy Davies, Amanda Plummer, Jimmy Smits, Harris Yulin, Gloria Stuart, Julian Sands, Tom Bower, Donal Logue, Bud Cort, Charlayne Woodard, Tim Roth
Betygsantal 1962

2018-06-30
Den försöker verkligen göra något speciellt men lyckas inte särskilt väl. Inte heller helt misslyckat, men väldigt tvåig film med B-smak och den är alldeles för lång.
Roswall
2018-01-18
Typiskt slutet på 90-talet quirky, finns hos glimtar av ljus, men också lågvattenmärken.
Jaganatha
2017-10-18
Verkligen outhärdligt usel film med alltid lika outhärdligt usle Jeremy Davies i huvudrollen tillsammans med en illa castad Mel Gibson i rollen som FBI-agent. Kriminalintrigen står hela tiden stilla på ett ställe för att vi i stället ska få lära känna hotellets kufiska invånare, men det leder liksom ingen vart och då blir det svårt att bry sig. Inte ens Peter Stormares "Beatlesmedlem" med tillhörande Liverpooldialekt kan rädda detta från att vara ett rent fiasko. Jim Jarmusch gör sådan här komik betydligt bättre än Wim Wenders.
Murvel48
2017-10-17
En välgjord och välspelad film så egentligen borde jag gilla den. Men det gör jag inte. Jag blev så trött på alla freaks och filmen var helt enkelt urtråkig. Fast jag förstår mycket väl att många gillar den. Wim Wendersfilmer är helt enkelt inte min grej. För övrigt: Peter Stormare överraskar.
2016-10-28
Det här var den första filmen jag köpte på DVD. Storyn är ganska skön och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Peter Stormare och Jeremy Davies.
Halofreak92swe
2015-03-06
Milla Jovovich, Mel Gibson, Peter Stormare och Jeremy Davies i samma film borde ju betyda att det inte kan vara dåligt. Men den här filmen var alldeles för långsam, seg, dyster och meningslös för att fånga mitt intresse. Den har väl sin charm och skådespelarna gjorde bra ifrån sig men bortsett från det så är detta en sunkig film tyvärr.
anna_pannan
2015-02-09
Vad förfärande att så många hatade den här. Ljuset! Cinematografin! Skådespeleriet! The crazy people! LJUSET! Inte? Jag älskan' iallafall.
2014-11-16
Det finns många positiva saker att nämna om denna film: Jeremy Davies är helt lysande i huvudrollen som den knepige Tom Tom, Musiken i filmen är ochså helt lysande, stämningsfull och med en riktigt bra Peter Stormare. Men... Historien som är skriven av Bono i U2 är filmens stora svaghet och alldeles för utdragen. Annorlunda film med stor ambition.
Gigi1943
2014-06-23
Jösses vilken usel skitfilm, jag säger som Filmfantast86 "vad handlade den om?" Och dessutom tycker jag att Bernley har satt huvudet på spiken, så jag behöver ju inte ens skriva vad jag tycker mer än så.
Berniey
2014-05-09
En enorm smörja utan tillstymmelse att berätta en bra historia. Wim wenders bottennapp alla gånger och manuset är extremt uselt,och någon person regi finns uppenbart inte? herrejösses!