2.7

The Misanthrope

En inblick i ett liv fyllt av kaos, ensamhet och Darkthrone. The Misanthrope tar oss med in i hjärtat av den norska black metal-scenen och folkkulturen, fylld med unika bilder från repningar, märkliga skogsutflykter, Aura Noir och även en liten utflykt till Japan...

Originaltitel The Misanthrope
Regissör Nocturno Culto
Manus Nocturno Culto
Genre Dokumentär, 2000-tal

NekkruEvul
2017-11-08
Fint att se lite av Carl Michael Eide innan "olyckan". Rätt mycket bra musik på soundtracket också faktiskt, och måste säga att det ofta låter ganska mycket som bitar av Ulvers första rehearsal-tape (där CME ännu var en halva av bandet, slump?), med phaser och wah-wah och grejer. Annars sällar jag mig till dem som inte tycker att detta var så lyckat. Men ändå betydligt bättre än Until the light takes us

2010-01-07
Nocturno Culto är ett geni! Filmen innehåller alla element som finns i black metal scenen idag. Skulle inte release festen och japan resan varit me så hade det blivit en 5:a =)
kabir
2008-10-05
Besvikelse! Kamerakillen har Parkinsons och kan inte hålla still kameran en sekund. Fenriz är inte med så mycket man hade hoppats på. I övrigt beskriver Mugabe allt man behöver veta om eländet.

2007-12-16
vafalls! Om det är nocturno bakom kameran och fenriz framför så Måste det ju vara en femma, oberoende av innehållet!
mugabe
2007-06-09
Nocturno Culto grillar korv. Nocturno Culto släpar en trälåda på en väg. Nocturno Culto åker sidor. Nocturno Culto står och röker i snön. Oj, nu blev det visst en massa spoilers.