2.7

The Missing

Utspelar sig i New Mexico på 1800-talet. En far återvänder hem för att försöka försonas med sin vuxna dotter Maggie. Maggies dotter blir kidnappad och far och dotter tvingas samarbeta för att få barnet tillbaka.

Originaltitel The Missing
Regissör Ron Howard
Manus Ken Kaufman
Genre Äventyr, Drama, Western, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Tommy Lee Jones, Cate Blanchett, Evan Rachel Wood, Jenna Boyd, Val Kilmer, Aaron Eckhart, Jay Tavare, Eric Schweig, Sergio Calderon, Steve Reevis, Ray McKinnon, Max Perlich, Elisabeth Moss, Josephine Schwan, Alexandra Elich, Simon Baker (III)

Skapad 2019-11-29 av Loomis
Det ska tydligen vara western i år. Både Kevin Costner och Ron Howard försöker ge liv åt genren igen och i denna kidnapparthriller är det den sistnämnda som står för regin. Cate Blanchett och...   Läs mer »

2019-08-09
Har en lite speciell stämning och den är snygg och så men den är för långsam och tråkig för att hålla intresset uppe i 2 timmar och 20 minuter. Slät tvåa.
2018-03-07
Bra film och så gillar jag ju också Cate Blanchett.
2017-10-25
Hypostas
2015-09-07
Stjärnspäckad film som dock är lite för lång och överlastad med hokus pokus och trötta actionscener för att kunna få mer än en stark tvåa i betyg. Hyfsat sevärd, trots allt. Dramascenerna med Tommy Lee Jones och Cate Blanchett är, tillsammans med de vackra vyerna, den största behållningen med den här westernfilmen.
cruze
2015-01-28
Gillar westerns, tycker Lee Jones funkade som vit man som blivit indian. Hade man bara skippat det jävla mombo-jombot hade filmen fått högre betyg, nu svag tvåa.
RichardEk
2013-07-24
Sevärt relationsdrama i westermiljö och samtidigt en thriller med övernaturliga inslag och sedvanlig westerndramatik. De storslagna miljöerna i den nordamerikanska vildmarken är synnerligen tacksamma som bakgrund till allehanda existentiella frågor. Howard använder dessa miljöer till max vilket gör filmen stundtals visuellt mycket slående. Med en utmärkt ensemble skådespelare att 'matcha' den enastående naturen blir resultatet en konventionell (med undantag för filmens kvinnopoträtt) men välgjord och sevärd westernfilm.
pungsnigel
2012-11-23
Nä inget vidare film.. Voodoo western möter alldaglig amerikansk action där en tjej blir kidnappad.. Tommy Lee Jones som indian funkar ju inget vidare heller. O indianer som stakar sig fram på sitt "eget" språk.
Justica
2012-10-09
Blanchett är superbra. Filmen blev bra pga av henne :)
Eat_the_rich
2012-03-17
Stark trea. Blanchett är grym som vanligt.
Kulturgam
2012-03-17
På tok för lång och hela voodoo-grejen kändes malplace